Varning för köp av denna bil REG UJN 407 !
-
Leifthor
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Varning för köp av denna bil REG UJN 407 !
Vad är detta? Man får liksom inget grepp om vad som egentligen hänt.
Är det något för forumet?
Är det något för forumet?
-
boston3
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
Sv:Varning för köp av denna bil REG UJN 407 !
Vad e detta? förklara så man förstår vad som hänt,inte bara en massa svammel.Om bilen blivit återtagen låter det ju som om den inte e betald enligt avtalet........Om så e fallet att det har strulat med betalningarna av kärran så fattar jag inte vad de e för gnäll!Var tydligare om vad som verkligen hänt!!!!!!!!!
-
boston3
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Varning för köp av denna bil REG UJN 407 !
[quote]Det är en lång historia kan inte skriva mer väntan på rättegång, bilen vart aldrig återtagen i med återtar man en bil ska reg beviset och två av bil nycklar följa meds till han som åter ta bilen vilket gick inte till.
Men vill bara varna den som köper bilen att den har en kriminellt bakrund.
Sorry kan inte skriva mer.
Mvh Kim
[/quote]
Så de va bara en massa skitsnack o svammel med andra ord eller hur?? Vad som hänt e väl inget problem att berätta även om de e rättegång på gång eller hur.........
Men vill bara varna den som köper bilen att den har en kriminellt bakrund.
Sorry kan inte skriva mer.
Mvh Kim
[/quote]
Så de va bara en massa skitsnack o svammel med andra ord eller hur?? Vad som hänt e väl inget problem att berätta även om de e rättegång på gång eller hur.........
-
brma
- Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Varning för köp av denna bil REG UJN 407 !
Har du misskött betalningen på bilen eftersom de tagit tillbaka den?
-
Klucken
- Bilmodell: Annat märke
- Kontakt:
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Varning för köp av denna bil REG UJN 407 !
Tråkigt, ... men: det låter ju som en affär mellan dig o Sv VW.
Att dom sen sålt den vidare är ju inte killens fel... även om han drar nytta av situationen.
Visst, det hade väl varit bra om du fått möjlighet att köpa tillbaka den (eller nåt,) men det är ju lite sent nu.
Hoppas du o Sv VW hittar en gemensam lösning som passar alla...
Att dom sen sålt den vidare är ju inte killens fel... även om han drar nytta av situationen.
Visst, det hade väl varit bra om du fått möjlighet att köpa tillbaka den (eller nåt,) men det är ju lite sent nu.
Hoppas du o Sv VW hittar en gemensam lösning som passar alla...
-
Landell
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Kan man inte betala så får man skylla sig själv anser jag!
-
plutten
- Bilmodell: Skoda octavia kombi
- Kontakt:
Det är väl ändå inte killen som nu äger o ska sälja bilen som gjort fel, hade jag jobbat på vw o jag hade fått ett kanon erbjudande o dels kan tjäna på det, hade jag handlat direkt. om man såg på tv för ett tag sen där personer hade blivit lurade på sina bilar o som även dom sålt o lämnat in papperna kunde känna sig blåsta direkt. dom kom aldrig att få se sina bilar igen. Det är bara att hålla med om att det måste va surt för dig, men ochså jävligt dumt, varför lämnade du in bilen från början, utan att plocka ut dina grejor först??????. fattar noll. o kan du inte säga mer om varför p.g.a rättegång tycker jag istället att du skulle hållt det för dig själv tills du kunnat säga hela sanningen så vi kunde förstått bättre. Va vi vet o läser här är det ju nästan du som framstår lite som om du inte kunde pröjsa avbetalningen eller likn.
Sorry Mannen hoppas det löser sig.
Sorry Mannen hoppas det löser sig.
-
plutten
- Kontakt:
Är bilen såld med papper o det är grönt så kan jag nog sätta pengar på "kim" att du kommer inte se din bil igen. tvärr, o stämma ä ju inte billigt heller, kan bli en dyr RS.
-
dizapear
- Bilmodell: Skoda Octavia RS -05
- Kontakt:
Det luktar uglor i mossen det här. När man inte kan tala om riktigt vad som har hänt med VW, återköp, ljudanläggning osv kan man inte komma långt. Den som köpt bilen med papper o allt, har allt på sin sida. Tror hellre inte att VW skulle handla fel. Kan man inte bara säga det som det är att man inte har skött betalningen på ett eller annat sätt, VW har återköpt bilen o troligtvis kommer du inte se bilen annat än när den passerar dig på gatan...
Tråkigt att det blir så...
Tråkigt att det blir så...
-
possente
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
han har juh chansen att köpa tillbaka den nu=)
-
jockeg
- Bilmodell: Skoda octavia rs
- Kontakt:
varför vart du av med bilen?hade du inte betalat???och framförallt ska man nog passa sig för att lägga ut en tråd på ett forum ang dina egna problem och låta kristoffer få sälja sin bil om han nu vill det...sluta och snacka så mycket skit!!!det finns vettigare saker att diskutera på skoda forum!!!
-
jockeg
- Kontakt:
KonsumentkreditlagSFS-nummer 1992:830
Departement/myndighet Justitiedepartementet L2
Utfärdad 1992-06-18
Ändring införd t.o.m. SFS 2008:493
25§ Med förbehåll om återtaganderätt avses ett avtalsvillkor som ger kredit- givaren möjlighet att återta varan, om köparen inte fullgör sin del av kreditköpsavtalet.
Ett förbehåll om återtaganderätt får göras gällande endast under förutsättning
1. att säljaren har gjort förbehållet i samband med köpet för att trygga sin rätt till betalning, samt
2. att den tidpunkt har inträtt då konsumenten enligt 21 och 22 §§ skall fullgöra sin skyldighet att betala i förtid.
30§ Kreditgivaren får hos kronofogdemyndigheten söka handräckning för att återta varan.
Detta är en del av lagen men läs gärna hela.Denna lag gäller under justitiedepartementet.Denna lag gäller dagensdatum.
Du kan läsa hela lagen på Kronofogdenshemsida: Konsumentkreditslagen.
Tråkigt att ärliga oskyldiga killar som kristoffer ska behöva drabbas av att det kim ställt till med.
/Jeanette Svensson (var tvungen att låna joakims inloggning när jag såg detta inlägg)
Departement/myndighet Justitiedepartementet L2
Utfärdad 1992-06-18
Ändring införd t.o.m. SFS 2008:493
25§ Med förbehåll om återtaganderätt avses ett avtalsvillkor som ger kredit- givaren möjlighet att återta varan, om köparen inte fullgör sin del av kreditköpsavtalet.
Ett förbehåll om återtaganderätt får göras gällande endast under förutsättning
1. att säljaren har gjort förbehållet i samband med köpet för att trygga sin rätt till betalning, samt
2. att den tidpunkt har inträtt då konsumenten enligt 21 och 22 §§ skall fullgöra sin skyldighet att betala i förtid.
30§ Kreditgivaren får hos kronofogdemyndigheten söka handräckning för att återta varan.
Detta är en del av lagen men läs gärna hela.Denna lag gäller under justitiedepartementet.Denna lag gäller dagensdatum.
Du kan läsa hela lagen på Kronofogdenshemsida: Konsumentkreditslagen.
Tråkigt att ärliga oskyldiga killar som kristoffer ska behöva drabbas av att det kim ställt till med.
/Jeanette Svensson (var tvungen att låna joakims inloggning när jag såg detta inlägg)
-
boston3
- Kontakt:
[quote]
Jag är piss förbannad hur Svenska Vw och han kan göra så????
Ska jag skriva 4000 gånger att bilen vart alldrig återtagen svårt att fatta för er som läser här tråden.
Jag skiter i bilen och ägarn nu rätten får bedömma vem fels det är.
Skoda Rs Älskare
[/quote]
Men ge dig mupp!!! i ditt första inlägg stod det:nu stämmer jag Svenska VW för felaktig återtag samt sålt min bil utan mitt godkännade. O sen blev inte bilen återtagen???hur ska vi ha det? Om nu nye ägaren vill sälja bilen ska väl du skita i,han mår väl få sälja sin egen bil eller? Om du hade betalt som du skulle o inte strulat hade nog inget hänt eller hur? Å sen sitta här o gnälla om att alla andra gjort fel hit o dit....mycket svammel är det. De e nog bara att, som du sa:Att låta det sura äpplet bita dig............
Jag är piss förbannad hur Svenska Vw och han kan göra så????
Ska jag skriva 4000 gånger att bilen vart alldrig återtagen svårt att fatta för er som läser här tråden.
Jag skiter i bilen och ägarn nu rätten får bedömma vem fels det är.
Skoda Rs Älskare
[/quote]
Men ge dig mupp!!! i ditt första inlägg stod det:nu stämmer jag Svenska VW för felaktig återtag samt sålt min bil utan mitt godkännade. O sen blev inte bilen återtagen???hur ska vi ha det? Om nu nye ägaren vill sälja bilen ska väl du skita i,han mår väl få sälja sin egen bil eller? Om du hade betalt som du skulle o inte strulat hade nog inget hänt eller hur? Å sen sitta här o gnälla om att alla andra gjort fel hit o dit....mycket svammel är det. De e nog bara att, som du sa:Att låta det sura äpplet bita dig............
-
secret692
- Bilmodell: 2 st RS2:or
- Kontakt:
Tycker tråden skall rensas bort då detta inte är för ett öppet forum enligt mig. Om du nu har stämt de så får ni göra upp där. Kristoffer blir utsatt utan att ha gjort något i mening, men det får rätten avgöra. Så snälla sluta bråka här.
-
maverick
- Kontakt:
Ja, som här ser ut kan Kristoffer anmäla förtal, så denna tråden bör tas bort, och Kim varnas eller bannas.
-
jockeg
- Kontakt:
håller med.....
-
HenkeW
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Ta bort tråden!
Den tillför inget av nytta för allmänheten.
Den tillför inget av nytta för allmänheten.
-
Hunter
- Kontakt:
Detta va struligt!
Kim du stavar väldigt konstigt ibland. Svårt att läsa.
Kim du stavar väldigt konstigt ibland. Svårt att läsa.
-
plutten
- Kontakt:
Håller med TA BORT!!!!
Inte snällt att snacka skit. han som äger bilen nu har ju papper o kvitto. ska inte behöva lida för att han gjort en bra affär.
Inte snällt att snacka skit. han som äger bilen nu har ju papper o kvitto. ska inte behöva lida för att han gjort en bra affär.
-
plutten
- Kontakt:
nej oki men hur många har tjänat pengar på en bil affär......hahahaha oki misstolkade det där med hur mycket du gett o vad du ska sälja den för.