GFB hybrid dumpen
-
Pillowfighter
- Bilmodell: Skoda octavia RS
- Kontakt:
GFB hybrid dumpen
Är det någon som har monterat en sån på sin 1,8T? Jag fick hem min sån för ett par dagar sen och märker nu att det verkar som om man inte kan montera den och sen sätta din den svarta plastkåpan som sitter på motorn? Med tanke på vad den kosta så är det jättedåligt tycker jag.
Kan någon som har monterat en liknande bekräfta eller demementera det.
Mvh
Andréas
Kan någon som har monterat en liknande bekräfta eller demementera det.
Mvh
Andréas
-
Draco
- Kontakt:
Sv:GFB hybrid dumpen
ett litet tips.. använd sök funktionen..
-
mikael1977
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:GFB hybrid dumpen
Det kan vara att den inte ska moteras åt samma håll som orginal dumpen, att den ska ligga ner istället...
-
maverick
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:GFB hybrid dumpen
Den ska monteras liggande, men tratten kommer ändå att ta i.
-
Pillowfighter
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:GFB hybrid dumpen
Jag förstod efter lite läsande att den skulle monteras liggande och inte stående som jag trodde.
Grymt surt att tratten ska ta i. Funderade på att borra ett stor hål i kåpan för att på så sätt göra att den lilgger fri. får se om det blir något av med det. Det går alltså att montera den med motorskyddet kvar fast den tar i lite?
Grymt surt att tratten ska ta i. Funderade på att borra ett stor hål i kåpan för att på så sätt göra att den lilgger fri. får se om det blir något av med det. Det går alltså att montera den med motorskyddet kvar fast den tar i lite?
-
maverick
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:GFB hybrid dumpen
Du kan återmontera motorkåpan, men den kommer att ligga och skava, vilket leder till minst en av två saker:
1) du får vibrationsljud vid vissa eller alla varvtal.
2) det du skaver av hamnar i tratten, och kan sugas in i motorn när dumpen öppnar. Ja, luften blåser ut när dumpen öppnar, men vilka garantier har du på att det inte blir turbulens som drar med sig lite plastspån in samtidigt?
1) du får vibrationsljud vid vissa eller alla varvtal.
2) det du skaver av hamnar i tratten, och kan sugas in i motorn när dumpen öppnar. Ja, luften blåser ut när dumpen öppnar, men vilka garantier har du på att det inte blir turbulens som drar med sig lite plastspån in samtidigt?
-
Pillowfighter
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:GFB hybrid dumpen
Så alla som kör med den dumpen kör utan motorkåpa? Förstår jag rätt?
-
mikael1977
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:GFB hybrid dumpen
Nu ska jag inte svara för alla, men många som har bytt till större dump har gärna gjort en del annat snadder med motorn som kräver att kåpan elimineras :-)
Själv körde jag med en Dahlbäckdump på min gamla RS1:a men du är kanske ute efter lite pys-pys?
((M))
Själv körde jag med en Dahlbäckdump på min gamla RS1:a men du är kanske ute efter lite pys-pys?
((M))
-
possente
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:GFB hybrid dumpen
antingen köper man en bättre beg motorkåpa och skär bort en bit i hörnet eller gör det på orginal eller kör utan som jag gör=)
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:GFB hybrid dumpen
eller kör med civinco system och en öppen dump som jag gör
-
Pillowfighter
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:GFB hybrid dumpen
Ja alla sätt är ju bra utom dom dåliga. Hade med gärna kört med helt öppen dump och fullständig mapp för det.
Nu kommer det nog att bli så att jag borrar ett fett hål i motorkåpan och ev sätter ett galler över det. Tänker mig på nått sätt att jag kan få dit ett som är avsett för diskanter kanske....
Nu kommer det nog att bli så att jag borrar ett fett hål i motorkåpan och ev sätter ett galler över det. Tänker mig på nått sätt att jag kan få dit ett som är avsett för diskanter kanske....