Start problem
-
Cap
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Start problem
Hej!
Jag har fått problem med min bil en skoda octavia rs 04. Han ville inte starta igår kväll fast att start motorn gick runt. Efter en timme startade han utan problem efter första försöket. Imorse startade han oxå utan problem och har kört många korta sträckor men sen på kvällen fick jag samma problem. Är det någon som vet vad det kan bero på? Tack på förhand
Cap
Jag har fått problem med min bil en skoda octavia rs 04. Han ville inte starta igår kväll fast att start motorn gick runt. Efter en timme startade han utan problem efter första försöket. Imorse startade han oxå utan problem och har kört många korta sträckor men sen på kvällen fick jag samma problem. Är det någon som vet vad det kan bero på? Tack på förhand
Cap
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Start problem
hade typ liknade fel.. då var det bränsle pumpen som inte inte sattes igång.. glapp i pumpen..
enkelt fel och kolla..
när bilen har stått låst i 30min.. sen låser du upp och öppnar förardörren.. då ska du höra ett litet surrande ljud.. gör du inte det så har funkar inte din bränsle pump..
jag plockade bort locket som finns under passagare sätet där bak.. och bankade med knuten näve.. helt plötsligt började surra och bilen kunde starta.. ..
ifall du inte har surrande ljudet var beredd att plocka bort locket för att komma åt motorn och testa.. relativ lätt att byta pumpen.. men en heyanes bok är inte dumt att ha till hands så att det inte händer något..
enkelt fel och kolla..
när bilen har stått låst i 30min.. sen låser du upp och öppnar förardörren.. då ska du höra ett litet surrande ljud.. gör du inte det så har funkar inte din bränsle pump..
jag plockade bort locket som finns under passagare sätet där bak.. och bankade med knuten näve.. helt plötsligt började surra och bilen kunde starta.. ..
ifall du inte har surrande ljudet var beredd att plocka bort locket för att komma åt motorn och testa.. relativ lätt att byta pumpen.. men en heyanes bok är inte dumt att ha till hands så att det inte händer något..
-
Cap
- Kontakt:
Sv:Sv:Start problem
Ska testa det.. tack för tipset!
-
adandersson
Sv:Sv:Sv:Start problem
Vrid om nyckeln och vänta i 5 sekunder. Kan vara värt att testa.
-
Cap
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Start problem
Inget fel på bränslepumpen då jag hör det surrande ljudet när jag öppnar förardörren.. Tog kontakt med en verksatd och dem tror att det kan vara någon givare säger dem, vi får se ska dit på måndag....
-
four
- Bilmodell: Skoda Ocatvia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Start problem
Kan vara relät till bränslepumpen, ja hade samma problem. Bytte det, har funkat kanon sen dess.
-
four
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Start problem
Kan vara relät till bränslepumpen, ja hade samma problem. Bytte det, har funkat kanon sen dess.
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Start problem
reläet kan inte vara eftersom han hör ett surrande ljud.
-
four
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Start problem
Bränslepumpen verkade funkade, hörde ett "surr-ljud" när ja öppnade dörren. Ja svängde förbi verkstan, så att dom fick läsa av felkoder och dom konstaterade att det va reläet till bränslepumpen. Verkade stämma i mitt fall åtminstone, för bilen startade varje gång sen..efter bytet.