Tjena, jag har fått ett missljud, det låter ungefär som en glapp tryckrulle eller dylikt. Dom på verkstan har lyssnat och föreslagit byte av kamrem, spännrulle & vattenpump (ljudet kommer från det området). Däremot så säger dom att det är en chansning, då bilen har gått 4500 mil och är en 04'a.
Vad tror ni, är det det troligaste felet eller finns det något vanligt fel på dessa som kan framträda såhär?
Missljud motor
-
slproject
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
slproject
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Missljud motor
En uppdatering... När verstan plockat ner allt så konstaterades att ac-pumpen glappade.
-
Robby_rs
Sv:Missljud motor
Hej ja hade misjud i min motor å det var totalr motor ras å det låter presis som du säger kolla dina vevstaker det gör du lättast genom att ta bort oljetråget å den lilla plasten sen sktuvar du ner en alla vevstakar å kollar lager å stakar å då kan du lätt kolla veven med att genom att dra runt den med ett sperskaft det går lätt runt när du inte har några tändstift i . hoppas du har mer tur en min Mvh Robby_rs
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Missljud motor
[quote]Hej ja hade misjud i min motor å det var totalr motor ras å det låter presis som du säger kolla dina vevstaker det gör du lättast genom att ta bort oljetråget å den lilla plasten sen sktuvar du ner en alla vevstakar å kollar lager å stakar å då kan du lätt kolla veven med att genom att dra runt den med ett sperskaft det går lätt runt när du inte har några tändstift i . hoppas du har mer tur en min Mvh Robby_rs[/quote]
Snacka om att skrämma upp i onödan.
Snacka om att skrämma upp i onödan.