Ace Chip + motorstag.
-
TurboMartin
Ace Chip + motorstag.
Hej på er!
Nu har jag så smått tröttnat på mitt aningens dippande turbotryck vid gaspådrag. På Måndag skall Ace kika på detta och förmodligen modda programvaran. Undrar om inte det är hela felet bara? Igår kväll var det kallt ute, körde rätt djävligt för att testa och felet märktes ej. Verkar vara temp/fukt beroende en del. Styrningen? Förhoppningsvis så hittar inte Ace nåt fel så vi kan göra en uppgradering av programvaran utan problem. Annars får det vara tror jag. Vore trevligt att hänga med i 200+ klubben igen, original känns lite flötigt.
Tänkte låta ACE montera ett stag mellan fjädertornen i framvagnen också, såg det igår på en Seat på Göteborgs motormässa.
Några kommentarer om främre motorstag? Meningslöst eller bra att ha?
Nu har jag så smått tröttnat på mitt aningens dippande turbotryck vid gaspådrag. På Måndag skall Ace kika på detta och förmodligen modda programvaran. Undrar om inte det är hela felet bara? Igår kväll var det kallt ute, körde rätt djävligt för att testa och felet märktes ej. Verkar vara temp/fukt beroende en del. Styrningen? Förhoppningsvis så hittar inte Ace nåt fel så vi kan göra en uppgradering av programvaran utan problem. Annars får det vara tror jag. Vore trevligt att hänga med i 200+ klubben igen, original känns lite flötigt.
Tänkte låta ACE montera ett stag mellan fjädertornen i framvagnen också, såg det igår på en Seat på Göteborgs motormässa.
Några kommentarer om främre motorstag? Meningslöst eller bra att ha?
-
mize
- Bilmodell: fabia rs
- Kontakt:
Sv:Ace Chip motorstag.
jag har fjäderbensstag:)bilen är stabilare i kurvor hög fart o sidvind helt nöjd med det köppet:):)
-
jensa
- Bilmodell: Cupra R
- Kontakt:
Ace Chip motorstag.
På framhjulsdrivna bilar är det kalas bra,mycket krafter som vrider å bänder i chassit.
-
TurboMartin
Jaha, där ser man. Tack för tipset! 745 pix plus moms och jobb låter ju värt det då. Blir ett sånt!
Hur trimmet blev vet vi nästa vecka! Om nu inte nåt fundamentalt är kass i bilen dvs....
Hur trimmet blev vet vi nästa vecka! Om nu inte nåt fundamentalt är kass i bilen dvs....
-
korpen
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Ace Chip motorstag.
ooh nu blir man sugen!!
Hur monterar dom staget?? befintliga fästpunkter eller borra?? (vilket jag inte gärna vill).
Ska bli intressant och höra om det blir någon skilland men ommappningen då jag upplever samma sak att turbon drar på semester.
Hur monterar dom staget?? befintliga fästpunkter eller borra?? (vilket jag inte gärna vill).
Ska bli intressant och höra om det blir någon skilland men ommappningen då jag upplever samma sak att turbon drar på semester.
-
Riddler
- Bilmodell: Skoda Octavia RS -02, Nissan 300ZX -90 & Peugeot 405 Mi16 -91
- Kontakt:
Ditt dippandes turbotryck är med största sannolikhet en trasig LMM om det är så att det är pulserande men kan oxå vara om trycket går upp i peak och sedan ner litet. Väldigt vanligt fel på VW/Audi/Skoda.
-
Greven
- Bilmodell: Skyline R32 GTR
- Kontakt:
Kommer det fel koder om LMM är trasig...?
Har lite liknande på min bil med peak o dippningar...
bara undra har inga felkoder i bilen men måste ju fråga..
//Greven
Har lite liknande på min bil med peak o dippningar...
bara undra har inga felkoder i bilen men måste ju fråga..
//Greven
-
mikael
- Bilmodell: Audi a4 avant
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Ace Chip motorstag.
Fråga gregor han har fjäderbensstag från ace..
-
Greven
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Ace Chip motorstag.
Om du får tag i killen...
99% så måste staget borras o skruvas fins inga hål,.,
Jag ska köpa från RPM i södertälje ett MOMO stag går på 900spänn
Då är det ställbart.. o göra jobbet själv
//Greven
99% så måste staget borras o skruvas fins inga hål,.,
Jag ska köpa från RPM i södertälje ett MOMO stag går på 900spänn
Då är det ställbart.. o göra jobbet själv
//Greven
-
Sixpack
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
"Hur monterar dom staget?? befintliga fästpunkter eller borra??"
Då det inte finns några befintliga fästpunkter är borra det som gäller tyvärr
Då det inte finns några befintliga fästpunkter är borra det som gäller tyvärr
-
Sixpack
- Kontakt:
BTW... det som ACE säljer (Sparco) är ochså ställbart
-
Kabben
- Bilmodell: Skoda Rapid Spaceback
- Kontakt:
Ace Chip motorstag.
Fråga Gregor, dagens skämt lr.
Han vågar inte visa sej här.
Han vågar inte visa sej här.
-
TurboMartin
Fixat nu! :Turbotryck + motorstag.
Tjaba,
Nu har min pärla varit hos ACE. Det var inte något fel på turbo-trycket. Anders teori var att bilen helt enkelt gjort anpassningar och ändrat styrningar under gaspådrag och det har jag upplevt som dippande turbotryck. Har kört på 95 men gått över till 98 oktan nu och problemet är nästan helt borta. ACE lyckades inte få fram felet för jag bytte till 98 innan jag åkte dit upp och det torde ha löst problemet.
Så till ni som bytt system och har lite dippande tryck från Turbon, kör på 98 och var inte oroliga. Känns rätt bra att veta alltså.
Motorstaget blev himla bra, det känns helt klart lite styvare och mer riktningstabilt vid gaspådrag, men det kanske är för att jag vill att det skall kännas så?
Nåt chip bidde det inte denna gång, vi skulle vänta med det tills bilen var helt ok tyckte dom. Med tanke på hur den går nu så skippar jag nog chippet, det behövs ärligt talat inte. Blåste dessutom förbi en snutkontroll igår i 130 på 70 väg med 6000rpm på mätaren - åt motsatt håll jmf med kontrollen. Man får sig en liten läxa då.... Djävlar vad surt dom tittade men nån jakt blev det aldrig och jag såg till att snabbt försvinna från vägen.
Nu har min pärla varit hos ACE. Det var inte något fel på turbo-trycket. Anders teori var att bilen helt enkelt gjort anpassningar och ändrat styrningar under gaspådrag och det har jag upplevt som dippande turbotryck. Har kört på 95 men gått över till 98 oktan nu och problemet är nästan helt borta. ACE lyckades inte få fram felet för jag bytte till 98 innan jag åkte dit upp och det torde ha löst problemet.
Så till ni som bytt system och har lite dippande tryck från Turbon, kör på 98 och var inte oroliga. Känns rätt bra att veta alltså.
Motorstaget blev himla bra, det känns helt klart lite styvare och mer riktningstabilt vid gaspådrag, men det kanske är för att jag vill att det skall kännas så?
Nåt chip bidde det inte denna gång, vi skulle vänta med det tills bilen var helt ok tyckte dom. Med tanke på hur den går nu så skippar jag nog chippet, det behövs ärligt talat inte. Blåste dessutom förbi en snutkontroll igår i 130 på 70 väg med 6000rpm på mätaren - åt motsatt håll jmf med kontrollen. Man får sig en liten läxa då.... Djävlar vad surt dom tittade men nån jakt blev det aldrig och jag såg till att snabbt försvinna från vägen.
-
Greven
- Kontakt:
Sv:Fixat nu! :Turbotryck motorstag.
Kul det att det löste sig.. Men 98 har jag kört med i mene tre sista bilar...
O en Turbo bil så borde det vara regel en undantag o köra med 98
Men kul att du säger det om staget Jag o sugyy ska fixa det tills nästa helg...
//Greven
ps ta det lungt
O en Turbo bil så borde det vara regel en undantag o köra med 98
Men kul att du säger det om staget Jag o sugyy ska fixa det tills nästa helg...
//Greven
ps ta det lungt
-
nikopasa
- Kontakt:
Tjena Micke,
jag är ganska ny i klubben,jag skall få min RS-04 i Maj,och
undrar var du har köpt din fjäderbenstag till din RS.
Mvh/Nikola
jag är ganska ny i klubben,jag skall få min RS-04 i Maj,och
undrar var du har köpt din fjäderbenstag till din RS.
Mvh/Nikola
-
Tobbe80
- Kontakt:
Jag köpte OktanBooster och hälde i min, har förövrigt tankat 98 från första metern.... det höjer 2-3 okandelar och innebär ca 100 oktan och bilen går kanon fint på detta allså... kört lång körning och fått ner bränsleförbrukningen och fått en piggare bil... 69:- per tank inte så farligt... så testa på ska även ge mindre slitage på ventiler
-
RSM
- Kontakt:
tobbe. är det den orangea flaskan från STP som du kör med?
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ace Chip motorstag.
nix, en grå från ... hmmmm va heter de nu Sonax tror jag det va en nyhet för i år. :)