Tjena!
Jag gjorde ett riktigt misstag och lät syrran låna bilen en dag, vilket självklart ledde till "parkeringsskada". Höger bakdörr blev totalkvaddad och jag fixade en ny och bytte själv. Problemet är dock att dörren inte går att låsa med resten av centrallåset; alla andra dörrar reagerar som vanligt när jag låser och låser upp, dock inte den nya. Jag har även bytt elen från den gamla dörren till den nya, så det är alltså precis samma grejer i den som i "originaldörren". Har hört med lite bilfolk som säger att nyckeln måste kodas om. Vad jag förstått kan det göras manuellt genom lite trixande med nyckeln i samband med låsning? Är det ny kodning som krävs för att den nya dörren skall reagerar i samförstånd med de övriga hehe?
/Andreas
Bytt dörr, koda om nyckel?
-
Krekan
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Bytt dörr, koda om nyckel?
jag skulle nog kolla igenom dina sladdar eventuellt till lås..
för jag tror du har fått en skada där med..
kodning av nyckel behöver du göra när du byter nycklar/larm
för jag tror du har fått en skada där med..
kodning av nyckel behöver du göra när du byter nycklar/larm
-
Krekan
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Bytt dörr, koda om nyckel?
Okej, så du tror att dom kan ha blivit skadade vid smällen? Innan jag bytte elektroniken från den gamla dörren provade jag med den befintliga i den nya, och det var precis likadant. Elhissen fungerar när jag använder knappen på dörren, men inte från förarsätet. Låsningen fungerar inte alls.
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Bytt dörr, koda om nyckel?
kolla igenom din kabel dragning anslutningar osv.. det är något du har missar eller så funkar inte mekanismen.. . vet inte om det finns någon brytare som säger att dörren är stängd.. kanske det är den om sådan finns
-
RANGO1
- Bilmodell: Octavia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Bytt dörr, koda om nyckel?
brytare är i låskistan