Hej.
Det är nu så att vi har gjort det man har hört att man absolut inte får göra. Vi körde slut på dieseltanken och rullade in på en avlägsen bensinstation (obemannad). Den dog ju så klart och tog väldigt länge på sig att starta upp efter vi tankade den. Vi har hört något om att lufta, blåsa eller vad det nu heter och det sägs kosta flera tusen. Går det absolut inte att göra själv? Snälla behöver snabba svar....
/Alexandra
H J Ä L P! "dieselstopp"
-
AbsoluteZero
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
PatrikP
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
Sv:H J Ä L P!
När jag bytte pumpen på min så drog jag igång den, la i 3:an å drog tills den startade. prova me det.
PatrikP
PatrikP
-
AbsoluteZero
- Kontakt:
Sv:Sv:H J Ä L P!
Ok, vars hittar man en pump och vad kan den kosta?
Har lånat pickupen av ens pappa och vet inget alls om dessa bilar..
Har lånat pickupen av ens pappa och vet inget alls om dessa bilar..
-
PatrikP
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:H J Ä L P!
Du behöver inte byta pump för att du ha kört slut på bränsle, jag gjorde bara en jämnförelse.
Ta lös en slang på filtret, fyll det sedan filtret med diesel, ta lös returslangen på pumpen å fyll sedan pumpen me diesel, använd en liten tratt.
Koppla sedan bogserlinan å dra bilen tills den statar.
Ta lös en slang på filtret, fyll det sedan filtret med diesel, ta lös returslangen på pumpen å fyll sedan pumpen me diesel, använd en liten tratt.
Koppla sedan bogserlinan å dra bilen tills den statar.
-
AbsoluteZero
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:H J Ä L P!
Okej, så det är inte svårare än så? För efter vi hade fyllt på med diesel tog vi ju iaf oss hem med hög varvning hela vägen för att den inte skulle dö. Nu går den ju inte köra så.
-
skodapickup125
- Bilmodell: Skoda pickup 1.9 d
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:H J Ä L P!
förstår inte. ni fick igång bilen och körde hem men nu startar den inte? låter inte som ni har slut på bränsle isf.