Blåtand eller ej?

I detta forum skriver vi om Bilstereo och Multimedia.
JAS-75
Bilmodell: Skoda Superb
Kontakt:

Blåtand eller ej?

Inlägg av JAS-75 »

Hej! Har en Superb-2010 som jag köpte beg. Säljaren visste inte om det fanns blåtand eller ej i bolero stereon. Jag har för sökt att aktivera i menyn men blåtands ikonen är gråmarkerad ( går ej att välja) Är det någon som vet hur man kan få igång funktionen? Eller måste jag byta boleron till en ny?

Tack på förhand
soppl
Bilmodell: Superb 1,8 TFSI DSG Combi
Kontakt:

Sv:Blåtand eller ej?

Inlägg av soppl »

Brukar man inte kunde se ifall Superben har klargjorts för telefon genom att den har en "haj fena" på taket?

Radio antennen sitter väl i fönstret, och haj fenan tar emot gps / gsm signal?
Blåbäret
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Sv:Blåtand eller ej?

Inlägg av Blåbäret »

Själva Bluetooth modulen sitter inte inbyggd i Bolero stereon utan den är en separat box som sitter under förarsätet, i alla fall på Octavia. Ser ut som ett litet bilstereo slutsteg och sitter där förvaringsboxen skulle ha suttit.

Jag kan tänka mig att det går att eftermontera en Bluetooth modul i en bil. Men det blir nog ganska svårt och dyrt att hitta någon som har kunskap och utrustning att koda in grejerna i bilens datasystem. Jag vet inte ifall Skodas verkstäder erbjuder sådana här ombyggnader, men tvivlar faktiskt på det.

På http://briskoda.net/forums/ diskuteras det ganska mycket om sådana här saker, så det är därifrån mina begränsade kunskaper kommer.
JAS-75
Bilmodell: Skoda Superb
Kontakt:

Sv:Sv:Blåtand eller ej?

Inlägg av JAS-75 »

Jag har en hajfena på taket, får kolla upp detta om det har något samband eller ej

/ Johan
maverick
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Blåtand eller ej?

Inlägg av maverick »

Omkodningen kan säkert göras med Vcds.
Skriv svar