Hej,ja som rubriken just lyder så rycker RSén nu när den inte kommit upp i rätt motortemp. Märks ju kallare det är ute vid ca.1900-2300V/min.och 4-6 växel men när den blir varm så märks inte problemet. Läste ett tidigare inlägg att det kan vara mjukvaran som behöver uppgraderas? Hmmm borde inte serviceverkstaden kolla sådant när jag lämnar in bilen på service? Givetvis svårt att lokalisera ett sådant här problem på ett forum men kan någon ha en aning om vad som kan tänkas strula? Lämnade in min firmabil på Vag och ställde frågan till dom och han som svarade sa att det är/kan vara ett tempgivarfel eller mjukvaran
Tacksam om någon har varit med om liknande problem,
Rolle
Rycker vid gaspådraf när den är kall/halvvarm?
-
Rolagus
- Bilmodell: Skoda Octavia RS-06
- Kontakt:
-
Andrej
Sv:Rycker vid gaspådraf när den är kall/halvvarm?
Låter mycket likt problemet jag hade min min 09a. Ingen RS men 18, TSI. Problemet uppstod inte vid några speciella temps utan mer random vid just 1600-2200 rpm. Jag hörde med huvudkontoret i sverige och fick veta att det hade kommit ut en uppdatering till styrboxen. Efter denna uppdatering har bilens "ryck" inte känns vid. Vet inte exakt vad den uppdateringen gjorde men en gissning är att de höjde laddtrycket då bilen svarar snabbare vid gaspådrag.
kanske kan vara vettigt att fråga om det finns en update för problemet du beskriver? Det ingår inte i vanliga servicen utan updateras enbart om det finns ett problem..
kanske kan vara vettigt att fråga om det finns en update för problemet du beskriver? Det ingår inte i vanliga servicen utan updateras enbart om det finns ett problem..
-
fjanken
- Bilmodell: Skoda octavia rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Rycker vid gaspådraf när den är kall/halvvarm?
kostade uppdateringen något då??
min rs 07 rycker nåt hemskt...
min rs 07 rycker nåt hemskt...