HJÄLP??????

I detta forum skriver vi om Bilstereo och Multimedia.
basuel
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

HJÄLP??????

Inlägg av basuel »

HJÄLP???? SNÄLLA.

Bytte nyligen batteri i min Superb -04. Givetvis strular det med radion, en original Symphony. Kan inte få igång den, trots att jag slår in rätt kod så går den till SAFE-mode. Allt enligt manualen.

Om jag vill sätta dit en eftermarknadsstereo, kommer knapparna på ratten att fungera. Passar kontakterna rakt av?
mija80

Sv:HJÄLP??????

Inlägg av mija80 »

Knapparna på ratten kommer ej fungera med en eftermarknadsstereo, även informationen i instrumentpanelinsatsen kommer att försvinna. Om radion är bytt och koden är till den första radion fungerar det inte. Då får man åka till en auktoriserad skoda verkstad så kan dom ta fram koden åt dig.
Bäverhanne
Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
Kontakt:

Sv:HJÄLP??????

Inlägg av Bäverhanne »

Testa att rycka batteriet i 10min. Koppla in och slå sedan på tändningen (starta inte). Var tvungen att göra så på min roomster för att stereon inte skulle gå in i "safe mode". Skadar inte att testa. Hoppas det löser sig!
Bäverhanne
Kontakt:

Sv:Sv:HJÄLP??????

Inlägg av Bäverhanne »

[quote]Knapparna på ratten kommer ej fungera med en eftermarknadsstereo, även informationen i instrumentpanelinsatsen kommer att försvinna. Om radion är bytt och koden är till den första radion fungerar det inte. Då får man åka till en auktoriserad skoda verkstad så kan dom ta fram koden åt dig.[/quote]

Till de flesta eftermarknads apparater finns det rattknapps adaptrar vilket gör att knapparna på ratten fungerar. I övrigt korrekt.
mija80

Sv:Sv:HJÄLP??????

Inlägg av mija80 »

[quote]Testa att rycka batteriet i 10min. Koppla in och slå sedan på tändningen (starta inte). Var tvungen att göra så på min roomster för att stereon inte skulle gå in i "safe mode". Skadar inte att testa. Hoppas det löser sig!
[/quote] På Roomster läggs chassinumret in i radion när man trycker in koden därför kommer den kunna låsa upp sig själv efter tex batteribyte, gamla suberb med symphony stöder inte den funktionen man måste ha rätt kod.
Bäverhanne
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:HJÄLP??????

Inlägg av Bäverhanne »

A se där. Det var synd att det inte funkar. Tack för info!
Skriv svar