Har en helt ny Skoda Octavia rs som låter nåt hemskt i bagageutrymmet. Skramlar o har sig. Hade precis samma problem med min andra Octavia RS 2007. Ju kallare destå värre låter det. När det är som värst låter det som om man inte stängt bagageluckan ordentligt utan att den liksom glappar. Precis som om bagageluckan skulle sitta löst. Nån som har samma problem? En kompis till mig har oxå samma problem. Kanske är ett allmänt fel på dessa bilar?
Nån som vet vad detta kan vara? Ska såklart lämna in den då jag har nybilsgaranti men skulle vara roligt och veta om nån annan lider av detta:)?
Skrammel i bagageutrymmet.
-
Richard.
- Bilmodell: Skoda Yeti
- Kontakt:
-
Blåbäret
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Skrammel i bagageutrymmet.
På min gamla RS så hade jag problem med att en dörrsida på en framdörr var felaktigt monterad, det fixades på garantin.
På min nuvarande RS så har jag dels problem med att solglasögonen skramlar i förvaringsfacket men jag hade också skrammel från bakluckan i somras. Det visade sig att baksätets ryggstöd inte hade gått i lås ordentligt efter det att jag hade fällt det, så dubbelkolla det för säkerhets skull. :)
På min nuvarande RS så har jag dels problem med att solglasögonen skramlar i förvaringsfacket men jag hade också skrammel från bakluckan i somras. Det visade sig att baksätets ryggstöd inte hade gått i lås ordentligt efter det att jag hade fällt det, så dubbelkolla det för säkerhets skull. :)
-
AloF
- Bilmodell: Octavia RS TSI
- Kontakt:
Sv:Skrammel i bagageutrymmet.
[quote]Har en helt ny Skoda Octavia rs som låter nåt hemskt i bagageutrymmet. Skramlar o har sig. Hade precis samma problem med min andra Octavia RS 2007. Ju kallare destå värre låter det. När det är som värst låter det som om man inte stängt bagageluckan ordentligt utan att den liksom glappar. Precis som om bagageluckan skulle sitta löst. Nån som har samma problem? En kompis till mig har oxå samma problem. Kanske är ett allmänt fel på dessa bilar?
Nån som vet vad detta kan vara? Ska såklart lämna in den då jag har nybilsgaranti men skulle vara roligt och veta om nån annan lider av detta:)?[/quote]
Hade samma problem på min 2008 och även på 2011:an jag åker i nu.. Varningstriangeln som sitter monterad mot bakpartiet var det för mig. Lindade lite papper runt triangeln och tryckte ner den i behållaren igen.
Nån som vet vad detta kan vara? Ska såklart lämna in den då jag har nybilsgaranti men skulle vara roligt och veta om nån annan lider av detta:)?[/quote]
Hade samma problem på min 2008 och även på 2011:an jag åker i nu.. Varningstriangeln som sitter monterad mot bakpartiet var det för mig. Lindade lite papper runt triangeln och tryckte ner den i behållaren igen.
-
mikaelbe
- Bilmodell: Skoda Octavia II FSI
- Kontakt:
Sv:Sv:Skrammel i bagageutrymmet.
Samma med min FSI 06, skramlande varningstriangel. Ligger nu löst i bagageutrymmet.
-
aronekstrom
- Bilmodell: Skoda Fabia II
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Skrammel i bagageutrymmet.
Det är lite av charmen också ;)