Fuktskydd i framdörr
-
morton
Fuktskydd i framdörr
Hej
Ringde MDS i Stockholm för att prata högtalare, och dom sa att man inte skulle göra hål i fuktskyddet bakom framhögtalarna för då kan det rinna in vatten i bilen... Ni som har gjort hål, har ni märkt nån fuktighet i bilen? Jag är sugen på skära upp ett hål i plasten för att få bättre bas enligt inlägg i detta forum.
Ringde MDS i Stockholm för att prata högtalare, och dom sa att man inte skulle göra hål i fuktskyddet bakom framhögtalarna för då kan det rinna in vatten i bilen... Ni som har gjort hål, har ni märkt nån fuktighet i bilen? Jag är sugen på skära upp ett hål i plasten för att få bättre bas enligt inlägg i detta forum.
-
Ullo
- Bilmodell: Skoda octavia RS Såld
- Kontakt:
Sv:Fuktskydd i framdörr
jag har tagit bort plasten och det har inte kommit nån fuktskada....
-
TheSmurk
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Fuktskydd i framdörr
Plasten är en fuktspärr om den plockas bort vad tror ni händer om några är när dörrsidan börjar mögla!!!! gör ej hål eller ta bort den et tips bara.
-
Stålet
Sv:Sv:Sv:Fuktskydd i framdörr
Plasten går att sträcka och forma en aning, alternativt kan man alltid tejpa igen de revor som blir. Vanlig pack tape alternativt silvertape funkar klockrent.
Lite punschigt svar av MDS, vill de inte ha jobb??
/Calle
Lite punschigt svar av MDS, vill de inte ha jobb??
/Calle
-
Klemman
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Fuktskydd i framdörr
Inget att rekomendera har provat själv och det läckte rätt mycket =(
-
Johansson
- Bilmodell: Skoda Octavia 1,8 T
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fuktskydd i framdörr
Jag har själt klippt ut plasten men inte fått nåt vatten inne i bilen, ni som fått vattenläckage var har detta uppenbarat sig??
Inuti dörren kan ju inte vara bra att ha en massa fukt heller föstås, får nog ta bort högtalarna och kolla hur det ser ut, det var ju ett tag sen jag klippte hål.
Inuti dörren kan ju inte vara bra att ha en massa fukt heller föstås, får nog ta bort högtalarna och kolla hur det ser ut, det var ju ett tag sen jag klippte hål.
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fuktskydd i framdörr
Ha ha låter inte som nån bra ide att skippa denna plast ?? finns ju en anlednig till att den sitter där.... finns inte så mycket som tätar sen... eller ? bara för vattnet att rinna in... fast ni sparar ju vatten hemma då ni kan bada i bilen på väg till jobbet en regning dag
-
rs_autopower
- Bilmodell: Skoda octavia RS Combi TS Edition
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fuktskydd i framdörr
-Alltså jag ställer mig lite frågande till just "vatten i dörren" Det ska ju verkligen inte kunna komma in något vatten i dörren,gör d det så bör väl en list runt rutan eller dyligt inte hålla tätt och det bör man väl se om inte listen ligger mot rutan som den ska....Kondensskydd kan jag sträcka mig till-)) Och självklart ska plasten sitta kvar!!.....
Bara lite funderingar runt detta-)
Bara lite funderingar runt detta-)
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fuktskydd i framdörr
rutlisten låter vatten strömma igenom för att det ska va luftigt och inte bildas massa kondens i dörren, rinner ut via dörrens dränerings hål i nerderkant
-
rs_autopower
- Bilmodell: Skoda octavia RS Combi TS Edition
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fuktskydd i framdörr
Var släpper den igenom vattnet?....längstgående listen nere vid rutan??
-
morton
Fuktskydd i framdörr
Mycket synpunkter om detta tydligen, så fortsätt gärna skriv...
Plockade bort ena högtalaren och kollade lite. Det är ju hål i plasten redan från fabrik, nämligen för högtalarkablaget och där kan det väl rinna lite längs kabeln i så fall? Jag hade inte tänkt ta bort hela plasten utan ev bara ett hål just bakom högtalaren. Om man inte gör ett helt runt hål utan låter övre delen av magneten trycka in plasten så det blir ett "droppskydd" kanske det funkar?
PS. mina originalhögtalare är "made in Tunisia" och skall bytas ut mot - ja kanske DLS PS6...
Plockade bort ena högtalaren och kollade lite. Det är ju hål i plasten redan från fabrik, nämligen för högtalarkablaget och där kan det väl rinna lite längs kabeln i så fall? Jag hade inte tänkt ta bort hela plasten utan ev bara ett hål just bakom högtalaren. Om man inte gör ett helt runt hål utan låter övre delen av magneten trycka in plasten så det blir ett "droppskydd" kanske det funkar?
PS. mina originalhögtalare är "made in Tunisia" och skall bytas ut mot - ja kanske DLS PS6...
-
Riddler
- Bilmodell: Skoda Octavia RS -02, Nissan 300ZX -90 & Peugeot 405 Mi16 -91
- Kontakt:
Sv:Fuktskydd i framdörr
Eller så gjuter man helt enkelt en låda i dörren så slipper man oroa sig. Så har iaf jag tänkt göra när jag sätter igång med mitt bygge.