Däckbrus

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia.
LarsN
Bilmodell: Skoda octavia
Kontakt:

Däckbrus

Inlägg av LarsN »

Hej ny medlem här.Var och provade en octavia combi RS igår och blev impad,(kör V70 2,5T) idag,har en fråga ang sus och brus från
bakre del av bilen bla däcksljud, kan man bli av med det på ngt vis?PS en årsmodell 04
Johansson
Bilmodell: Skoda Octavia 1,8 T
Kontakt:

Sv:Däckbrus

Inlägg av Johansson »

Mkt försvinner om man drar över insynsskyddet annars är den inte tystast i klassen om man säger så, men jäkligt rolig!!
lacika10
Bilmodell: Octavia V RS
Kontakt:

Sv:Sv:Däckbrus

Inlägg av lacika10 »

Sus o brus?
Satte mig i bilen efter att ha varit bortrest i en månad. På väg ut till arlanda (skulle hämta polaren som kom dagen efter) började jag vrida på huvudet höger, vänster, trodde först att en elhiss hade fastnat och en ruta inte var helt upphissad. Efter att ha konstaterat att samtliga rutor var upphissade till 100% började jag frenetiskt rycka i handtaget på passagerardörren för jag trodde inte att dörren var ordentligt låst. Men det var den. Stängde av kliman som ett sista desperat försök att lokalisera oljudet. Helt plötsligt så slår mig tanken att det kanske låter såhär, det kanske är fullt normalt, det är bara jag som har blivit ovan! :-)
Björn S (nalle)

Sv:Sv:Sv:Däckbrus

Inlägg av Björn S (nalle) »

Kan det inte bero på olika typer av däck kanske?

Visst brusar det, men inte nämnvärt. Visserligen är det stor skillnad mot volvo och saab 9-5 osv.

Man "vänjer" sig...

//nalle
The Weasel
Bilmodell: Skoda Octavia RS II FL
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Däckbrus

Inlägg av The Weasel »

Stor skillnad i pris också ;)
Tycker inte heller att det bullrar så farligt eller också har man som Nalle skriver blivit van....
Bara att vrida upp stereon lite extra :)
lacika10
Bilmodell: Octavia V RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Däckbrus

Inlägg av lacika10 »

Nu, efter att ha kört bilen varje dag i en veckas tid så tycker inte jag att den susar över huvud taget!!

*ler*
mikael.andersson
Bilmodell: Porsche Boxster
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Däckbrus

Inlägg av mikael.andersson »

Kan minska ljudet genom att byta tillbättre däck.. Ligger det höghastighetsdäck på brukar dom bullra mer..
Rille.
Bilmodell: Skoda Octavia
Kontakt:

Sv:Däckbrus

Inlägg av Rille. »

Hej.
Vet att Yokohama har ett low noice däck som ska vara grymt, kan vara värt att prova.
slaktarn
Bilmodell: -
Kontakt:

Sv:Sv:Däckbrus

Inlägg av slaktarn »

Tänker du på Yokohamas AVS DB så har jag det på min..... det funkar skapligt men jag kan inte höja det till skyarna precis. Jag skulle nog behandla alla hjulhusen med ljuddämpande material istället (har dock inget bra tips på vad det kan vara) samt även dörrsidorna som läcker en del.

MVH
/Slaktarn
Skriv svar