Polisbil RS
-
davidl
- Bilmodell: VW Golf
- Kontakt:
Sv:v:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Polisbil RS
KLART som fan att ghostridern är farlig..men förneka INTE att han trots allt kan köra hoj. HUR många skulle kunna göra samma sak som honom UTAN att dö i första kurvan...
inte många på denna klubben iaf..
inte många på denna klubben iaf..
-
Krippnet
- Bilmodell: Seat Toledo 1.8T
- Kontakt:
Då tar jag hål på den här diskutionen en gång för alla nu då. Mailade polisen och fick detta svar, vilket jag inte tvivlar en sekund på att han talar sanning om:
"Hej Kristian!
Polisen köper bilar efter sitt behov. Trafikpolisens bilar har de starkaste motorerna, men för övrigt köper vi typ Volvos 170-hästarsmotor. Några trimmade bilar köps inte. För många år sedan vässade man några Chevroletvanar till piketstyrkan, men det var då det.Då det gäller inköp till polisen i Stockholms
län får jag hänvisa till Christer Kjellström ekonomiavd. tfn 08-401XXXX. Han ansvarar för inköp av bilar.
Mvh Hans Bohlin/insp"
"Hej Kristian!
Polisen köper bilar efter sitt behov. Trafikpolisens bilar har de starkaste motorerna, men för övrigt köper vi typ Volvos 170-hästarsmotor. Några trimmade bilar köps inte. För många år sedan vässade man några Chevroletvanar till piketstyrkan, men det var då det.Då det gäller inköp till polisen i Stockholms
län får jag hänvisa till Christer Kjellström ekonomiavd. tfn 08-401XXXX. Han ansvarar för inköp av bilar.
Mvh Hans Bohlin/insp"
-
RS bob
- Bilmodell: Skoda fabia RS
- Kontakt:
Till er som tror att man snackar mest skit så kan ni läsa delar ur artikeln om ferrarin som blev prejad.
http://sydsvenskan.se/sverige/article99047.ece
Tyvärr var artikeln mycket mer detaljerad i tidningen.
// André
http://sydsvenskan.se/sverige/article99047.ece
Tyvärr var artikeln mycket mer detaljerad i tidningen.
// André
-
leckan
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Polisens volvo bilar är extra utrustade med Biturbo som är demonterbar vid en försäljning av bilarna.
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Tråden hamnade under Fabia RS så då måste det bara vara en bild på en Fabia polisbil tycker jag.
http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/2146/stora/leics_police_cso.jpg
http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/2146/stora/leics_police_cso.jpg
-
Krippnet
- Bilmodell: Seat Toledo 1.8T
- Kontakt:
Peter Axelsson (leckan) >>
HAHAHAHAHA.... Den tog fan priset, det var det dummaste jag någonsinn hört i bilväg!
HAHAHAHAHA.... Den tog fan priset, det var det dummaste jag någonsinn hört i bilväg!
-
Overtune
- Bilmodell: Skoda Felicia Pickup & Honda Civic Type R
- Kontakt:
Tänkte bara lägga ut en liten historia som en polare (förra ägaren till min bil) råkade ut för när han tryckte åt lite för mycket ut ur en rondell.
Han körde ju som sagt ut från rondellen och drog ut bilen på tvåan, sen tyckte han att han såg en röd saab i backspegeln bli mindre och mindre men tänkte inte så mycket mer på det. Efter ca en km så svängde han in på en mack och skulle tanka och då kom den där röda saaben och parkerade bredvid (93 om jag inte minns fel). Ut kom en uniformerad polis och log "och jag som tyckte våra Saabar går bra, men dig hängde jag då inte på". Sedan sa han bara nåt om att han skull köra lugnare och åka hem och montera reg.plåten fram igen :)
Han körde ju som sagt ut från rondellen och drog ut bilen på tvåan, sen tyckte han att han såg en röd saab i backspegeln bli mindre och mindre men tänkte inte så mycket mer på det. Efter ca en km så svängde han in på en mack och skulle tanka och då kom den där röda saaben och parkerade bredvid (93 om jag inte minns fel). Ut kom en uniformerad polis och log "och jag som tyckte våra Saabar går bra, men dig hängde jag då inte på". Sedan sa han bara nåt om att han skull köra lugnare och åka hem och montera reg.plåten fram igen :)
-
staropramen
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Okej ni kanske vill ha svar från ordningsmakten så vi slipper olika teorier om trim osv? Varsågoda.
Hej igen!
Här kommer ett svar till dig på dina frågor om polisens fordon.
Jag har konsulterat Hans Palmblad som är chef för vår fordonsenhet.
Såhär kan man kort sammanfatta det hela:
Vi har sex godkända leverantörer av blå-vita samt civila utryckningsfordon. För dagen är det Volvo, Saab, Ford, Mercedes, Toyota och Ford Tri Star. För övriga tjänstefordon, som ej används i utryckningstjänst, har vi avtal med de flesta leverantörer, åtminstone de större.
Vi använder endast standardmotorer i våra fordon utan någon extra trimning. Idag har vi i Volvobilarna 210 hk och i Saab-bilarna 185 eller 220 hk beroende på årsmodell. Trafikpoliserna har oftast kring 250 hk i sina fordon.
Vänliga hälsningar
Ingrid Söderberg
Informationsenheten
Hej igen!
Här kommer ett svar till dig på dina frågor om polisens fordon.
Jag har konsulterat Hans Palmblad som är chef för vår fordonsenhet.
Såhär kan man kort sammanfatta det hela:
Vi har sex godkända leverantörer av blå-vita samt civila utryckningsfordon. För dagen är det Volvo, Saab, Ford, Mercedes, Toyota och Ford Tri Star. För övriga tjänstefordon, som ej används i utryckningstjänst, har vi avtal med de flesta leverantörer, åtminstone de större.
Vi använder endast standardmotorer i våra fordon utan någon extra trimning. Idag har vi i Volvobilarna 210 hk och i Saab-bilarna 185 eller 220 hk beroende på årsmodell. Trafikpoliserna har oftast kring 250 hk i sina fordon.
Vänliga hälsningar
Ingrid Söderberg
Informationsenheten
-
Furby
- Kontakt:
Polisen i Tyskland har skaffat nya civilbilar hörde jag av en tysk idag.
Fabia RS
Fabia RS
-
Furby
- Kontakt:
De är inte orginal iaf.
Fler cyklar inom polisen kanske kan vara något.
http://www.bilsport.se/artikel_standard.php3?visa_id=60244&bildnamn=top_02_motorbranschen.gif&avdelning=8
Fler cyklar inom polisen kanske kan vara något.
http://www.bilsport.se/artikel_standard.php3?visa_id=60244&bildnamn=top_02_motorbranschen.gif&avdelning=8
-
Zac
du behöver inte ha en chippad-polisbil bil för att komma upp i 240 km/h.
det gör nästan alla nya turbobilar idag, hur ofta kör polisen över 240 km/h?!?!?!
det gör nästan alla nya turbobilar idag, hur ofta kör polisen över 240 km/h?!?!?!
-
vibrante
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
http://home.swipnet.se/j_n/civila.htm
-
Mr_Nemo
- Bilmodell: Skoda Octavia Elegance
- Kontakt:
eh... hur många jävla civilbilar är inte det där? Och hur gamla är uppgifterna... det är ju en massa 244:or och 240:s med på listan. Ofta att polisen skulle komma efter mig i en en så'n...
/Nemo
Korr:
Stämde av några slumpvisa regnummer på den där sidan mot VV... Inte ett rätt kunde jag hitta... Så dem skall man nog inte tro på...
/Nemo
Korr:
Stämde av några slumpvisa regnummer på den där sidan mot VV... Inte ett rätt kunde jag hitta... Så dem skall man nog inte tro på...
-
vibrante
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
http://www.ghostridermovie.net/bild.php?lg=/images/news/gr4_cover_lg.jpg
Han ska tydligen vara snut i denna film, det ska bli skoj att se!!!!!!
Han ska tydligen vara snut i denna film, det ska bli skoj att se!!!!!!