Shell V-POWER
-
The Weasel
- Bilmodell: Skoda Octavia RS II FL
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Shell V-POWER
Hmmm..... 8.18 då skulle inte jag heller ha klagat ;)
-
lacika10
- Bilmodell: Octavia V RS
- Kontakt:
8.18 ??????? Vad är det för mack???
-
Björn S (nalle)
13.08:-/lit. Full tank i dag!
/nalle
/nalle
-
Robnek
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Vi skulle ut och gasa i Roslagen med hojarna idag.Passade därför på att prova V Power i min Suzuki Gsxr1000,tycker nog att den gick aningen bättre.Luktar lite mer race soppa om den också :)
Polaren klotade,han körde dock inte med V Power.Haha!!
//Robnek
Polaren klotade,han körde dock inte med V Power.Haha!!
//Robnek
-
stralle
Sv:Shell V-POWER
Kommer ni ihåg tv-serien V?
Ungeför så "spejsad" känner man sig kanske om man är så frisk så man betalar priset för Shells marknadsföring...
Suck..
Ungeför så "spejsad" känner man sig kanske om man är så frisk så man betalar priset för Shells marknadsföring...
Suck..
-
OctaviaT
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.8 T -00
- Kontakt:
Tänkte bara ge lite information! Bensinen här i Finland har stigit till nya höjder, 95 okt idag på dagen 1.490 euro/liter, 98 okt 1.512 euro/litern!
-
challe
- Bilmodell: Octavia II Elegance
- Kontakt:
och diesel i finland är 1,079€
-
OctaviaT
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.8 T -00
- Kontakt:
T.o.m lite dyrare här där jag bor! 1.089 € / litern!
-
frogus
- Bilmodell: Superb + Roomster
- Kontakt:
har tankat V-power för första gången och kan bara säga att det var en väsentlig skillnad....jämnare ladd genom hela registret + att den drar på finare vid högre varv...motorn låter inte lika belastad mot rödmarkering....så själv tycker jag nog att soppan är värd de pengarna den nu kostar....
-
d00m
- Bilmodell: Seat Leon Cupra R
- Kontakt:
På BSR's FAQ står det att man inte ska köra med den om man trimmat bilen med deras chip/programvara eftersom den är optimerad för 98, så jag håller mig borta... Vilket jag nog gjort ändå med tanke på priset...
-
RSR
Sv:Shell V-POWER
Jag har oxå provat. Mer än psykologisk skillnad.
-
T
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi 4x4 L&K
- Kontakt:
Sv:Sv:Shell V-POWER
Hmm, en liten tanke om 99-oktan... Jag kör normalt på 95, om jag nu tankar 99-oktan så måste ju bilens elektronik justera tändlägena antar jag, eller?
Tar inte det några mil i sådant fall eller har jag fel?
Borde ju gå lite halvtaskigt, eller i alla fall inte optimalt under "inkörningen", det märks väl antagligen mest när man går från 99 tillbaka till 95...
Nån som har några erfarenheter av det?
Känns inte som jag vill betala för 99-oktan normalt, men det kunde ju va kul att testa ett par tankar...
Tar inte det några mil i sådant fall eller har jag fel?
Borde ju gå lite halvtaskigt, eller i alla fall inte optimalt under "inkörningen", det märks väl antagligen mest när man går från 99 tillbaka till 95...
Nån som har några erfarenheter av det?
Känns inte som jag vill betala för 99-oktan normalt, men det kunde ju va kul att testa ett par tankar...
-
Sammy
Sv:Sv:Sv:Shell V-POWER
Känns lite som folk kom ur spår här och började prata bensin priset istället för om prestanda skillnaden..
Jag skulle gärna vilja höra från folk som faktiskt har kännt skillnad i kraft av nya bensinen..
Jag kör en Skoda Felicia och tankar normalt vanlig 95 oktanlig bensin.. jag skulle gärna betala lite mer om jag visste att det skulle vara bättre för bilen/prestandan..
I bilens instruktionsbok så står det att jag kan tanka bilen med högre oktanhalt än 95 men att det INTE skulle göra någon skillnad för bensinförbrukningen elr prestandan..
Nu har jag i och för sig inte provat heller det är därför jag vill ha lite ärliga kommentarer om denna nya bensin..
Så, är det någon här som faktiskt har provat och känns skillnad av V-power??
Jag skulle gärna vilja höra från folk som faktiskt har kännt skillnad i kraft av nya bensinen..
Jag kör en Skoda Felicia och tankar normalt vanlig 95 oktanlig bensin.. jag skulle gärna betala lite mer om jag visste att det skulle vara bättre för bilen/prestandan..
I bilens instruktionsbok så står det att jag kan tanka bilen med högre oktanhalt än 95 men att det INTE skulle göra någon skillnad för bensinförbrukningen elr prestandan..
Nu har jag i och för sig inte provat heller det är därför jag vill ha lite ärliga kommentarer om denna nya bensin..
Så, är det någon här som faktiskt har provat och känns skillnad av V-power??
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Shell V-POWER
Lyfter tråden nu när jag skaffat Shellkort. Ni med nya RS som tankat V-power; märker ni skillnad? Jämnare gång, bättre ös, mindre förbrukning.
-
RSRacing
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Shell V-POWER
Har ingen erfarenhet på skoda så men kan upplysa skeptikerna om att kompisen som kört sin motor löst i broms bänk plockade ut 606hk på 98oktan ( jet )
639hk på v-power
alltså det finns mer att hämta i denna soppa men ska också tillägga att då mappas bilen efter dom olika bränslena!!! det är inte
bar o åk som många tror.
undantaget är att nya bilar som adapterar sig kan självjustera sig till bättre tändning tex men ska man ha optimalt med kraft ur v-power så ska bilen mappas!
//Christer
ps:motorn var inte 1.8t eller 2.0t men fakta kvarstår
639hk på v-power
alltså det finns mer att hämta i denna soppa men ska också tillägga att då mappas bilen efter dom olika bränslena!!! det är inte
bar o åk som många tror.
undantaget är att nya bilar som adapterar sig kan självjustera sig till bättre tändning tex men ska man ha optimalt med kraft ur v-power så ska bilen mappas!
//Christer
ps:motorn var inte 1.8t eller 2.0t men fakta kvarstår
-
Björn S (nalle)
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Shell V-POWER
Jag upplever att motorn ger bättre,snabbare respons. Går "renare".
piggare vid acceleration.
Förbrukningen har jag inte direkt kollat av, men ligger hyffsat enligt specifikationen, vilket är klart klart godkänt.
Jag är nöjd med V-power än så länge. 30 öre hit & dit spelar ingen roll tycker jag.
//nalle
piggare vid acceleration.
Förbrukningen har jag inte direkt kollat av, men ligger hyffsat enligt specifikationen, vilket är klart klart godkänt.
Jag är nöjd med V-power än så länge. 30 öre hit & dit spelar ingen roll tycker jag.
//nalle
-
MrC
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Shell V-POWER
Nä pengarna spelar ingen större roll för mig heller. Jag tankar bara för 200 spänn varje gång. ;-)
-
jensa
- Bilmodell: Cupra R
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Shell V-POWER
Kör man trimmat är det desto större anledning å köra V-Power efter som den har lite högre knackgräns.
Kan säga att på min seat så ligger tändningen runt 2-3 grader mer när det är V-Power i tanken= mer pulver :)
Kan säga att på min seat så ligger tändningen runt 2-3 grader mer när det är V-Power i tanken= mer pulver :)
-
MrC
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Shell V-POWER
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,735420,00.html
-
staropramen
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Shell V-POWER
Har för mig att i Danmark har v-power 97 Oktan och i Tyskland 100 oktan. Rätta mig om jag har fel.