BMC CDA-box
-
Honken
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BMC CDA-box
Hej! ja det är sant fightingdiva det är värmen som förstör den men man tycker att på en -02 som gått 2700mil ska den inte gå sönder.
-
SkodaRs2003
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BMC CDA-box
jag har CDA-box, snyggt som faan å motorn får kall luft även när motorn är varm.......... va kostar ett JR filter med avskärmning, ca 2200kr lägg till 1000kr så har du CDA-box som dessutom suger in kall luft................Såg att nån nämde lurad..... lurad å lurad vet ja inte, men jag köper hellre en CDA-box för 3200kr som ger motorn kall luft än ett open air filter som ger motorn varm luft........
så vem har blivit lurad tycker ni????
så vem har blivit lurad tycker ni????
-
Honken
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BMC CDA-box
Hej! nu vet inte jag vilka ni handlar av men några 2000kr har inte jag gett för något Jr openair filter med avskärmare det är jag för snål av mig att ge jag gav 900kr för allt och då börjar det bli pris skillnad på 2100kr och det tycker jag är slöseri med tanke på hur lite det ger,pris skillnaden är en fjärdedel av ett chip på ACE som jag tror ger mer.
M.V.H honken
M.V.H honken
-
FightingDiva
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BMC CDA-box
Ett bättre alternativ vore att modda motorhuven där luftfiltret sitter med en gäl alá scooby, där kall luft pumpas in direkt utifrån (eller som det heter den "kalla" sidan).
Här ska man naturligtvis satsa på ett openair filter, men det går att modda med orginal luftfiler också...
Detta är något jag har funderat på... men men vi får se...
Här ska man naturligtvis satsa på ett openair filter, men det går att modda med orginal luftfiler också...
Detta är något jag har funderat på... men men vi får se...
-
FightingDiva
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BMC CDA-box
Honken, det är en konstruktionsmiss från VAG. De har inte tagit hänsyn till DV:ns placering i motor rummet.
-
SkodaRs2003
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BMC CDA-box
http://www.bsrab.se/se/start_prod.html
1650kr hitta inte den andra sidan......
1650kr hitta inte den andra sidan......
-
Honken
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BMC CDA-box
Hej! det är sant fightingdiva det var därför jag fick en ny dump.
Det finns andra än Bsr gå gärna till små firmor och handla när ni vet vad ni ska ha dom kan oftast göra bra priser för dom har inte så dyra omkostnader.
M.V.H honken
Det finns andra än Bsr gå gärna till små firmor och handla när ni vet vad ni ska ha dom kan oftast göra bra priser för dom har inte så dyra omkostnader.
M.V.H honken
-
Vatanen
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BMC CDA-box
om det rasar så får det rasa för mig för jag har garanti!! haha!
-
Greven
- Bilmodell: Skyline R32 GTR
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BMC CDA-box
Oki om ni tog illa upp med "Lurad" det tycker jag personligen när man lägger 3000. för cda.
När en bra slang flex rör kosstar några hundra o orginal boxen fungerar utmärkt till 300hk +
o genom modda orginal för par hundra o spara 3000..
Men är man gjord av pengar o tror på allt en säljare säger så köp..
säljarna har provison på det dom säljer så dom säljer allt som det bara går o sen om det fugerar o är bra är ju en annan sak...
När en bra slang flex rör kosstar några hundra o orginal boxen fungerar utmärkt till 300hk +
o genom modda orginal för par hundra o spara 3000..
Men är man gjord av pengar o tror på allt en säljare säger så köp..
säljarna har provison på det dom säljer så dom säljer allt som det bara går o sen om det fugerar o är bra är ju en annan sak...
-
Fimpan
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BMC CDA-box
Jag vet oxo att original boxen är bra, dom som tillverkade bilen är ju inte direkt dumma huvet! =)
Men det jag var ute efter vad ett högre & råare insugningsljud.
Och eftersom öppet filter inte är att rekomendera, inte heller borra i burken eller inoljat filter pga LMM.
Så fick jag iden att köpa en CDA-box.
Då helst en beggad, eftersom jag inte heller tycker att designen motiverar priset.
Men det jag var ute efter vad ett högre & råare insugningsljud.
Och eftersom öppet filter inte är att rekomendera, inte heller borra i burken eller inoljat filter pga LMM.
Så fick jag iden att köpa en CDA-box.
Då helst en beggad, eftersom jag inte heller tycker att designen motiverar priset.
-
SkodaRs2003
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BMC CDA-box
Ingen fara greven, tog inte illa upp.....
Personligen så tycker ja att CDA-box är att rekomendera ifall att man vill/ska köpa nytt filter, än att dom ska slänga nån tusen lapp på open air som bevisligen är sämre samt att de finns risk att LMM pajar........
så personligen lägger ja hellre 3000 på CDA än 1000-2000 på open air som suger varmluft och risken att LMM pajar.....
En på jobbet körde runt med open air i sin golf v5 turbo, tills LMM paja, de blev dyrt............
Sen är de givitvis upp till var och en hur dom vill/ska göra........
Personligen så tycker ja att CDA-box är att rekomendera ifall att man vill/ska köpa nytt filter, än att dom ska slänga nån tusen lapp på open air som bevisligen är sämre samt att de finns risk att LMM pajar........
så personligen lägger ja hellre 3000 på CDA än 1000-2000 på open air som suger varmluft och risken att LMM pajar.....
En på jobbet körde runt med open air i sin golf v5 turbo, tills LMM paja, de blev dyrt............
Sen är de givitvis upp till var och en hur dom vill/ska göra........