Fälgfråga !
-
Oddjob
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Fälgfråga !
Tjena! Jag heter Per Nilsson och har beställt en Fabia RS. Det blev en svartmetallic, skall bli kul att tvätta! Övrig tillvalsutrustning: ESP,farthållare och xenon. Bilen kommer även att förses med dubbade vinterdäck på orignalfälgen. Jag har en uppsättning 17" som ligger och skräpar sedan den tid då jag körde taxi. Nu till frågan. Hur funkar det med ET 42 på en sån fälg? Fälgen är Kosei RT Max med dubbla bultmönster, 5x 100 & 5x 114,3. Den är "diamantslipad " nästan som krom. Kanske inte ett förstaval men dom kosta gratis, måste bara på med nytt gummi.
-
Drutten&Jena
- Bilmodell: Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Fälgfråga !
5x100 ska passa, om den går på navet.
-
Oddjob
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Fälgfråga !
Bultmönstret har jag koll på. Angående navet så är det väl så att dom får byta plastringarna på insidan av fälgen? Men när jag har kollat runt lite på olika fälgsidor så rekomenderar de för det mesta ET 35 på 17". Hoppas det funkar för jag förklarade för min sambo att det var bättre att lägga på 2000 för att byta till vinter på orignalfälg, och sedan byta till några billiga 205/40-17" på kosei fälgarna än att lägga ut runt 5000 på 15" vinter däck och fälg.