Service.

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia 2.
jontefes
Bilmodell: Skoda octavia scout
Kontakt:

Service.

Inlägg av jontefes »

Varför är det olika pris på servicen på olika verkstäder. i gävle var det olika på 3000 och 6000 milaservicen, när jag påpekade detta så sänkte man priset på 6000 till samma som jag gav på 3000 milaservicen. Är det inte en faställd summa på en service tro???????????????????????? någon som vet????
maverick
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Service.

Inlägg av maverick »

Varje verkstad är fri att sätta sitt eget pris. Konkuranslagen.
joskar
Bilmodell: Skoda Octavia II 1.8 TSI DSG
Kontakt:

Sv:Sv:Service.

Inlägg av joskar »

jag har fått betala 2800 kr för 3000 mila service och 4800 kr för 6000 mila service på min 2.0 FSI. Det var nåt filter och tändstiftsbyte som tillkom på 6000 mila servicen... Dyrt tycker jag!
bumsan
Bilmodell: Skoda Fabia
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Service.

Inlägg av bumsan »

När jag gjorde min 6000 mila service...(förra veckan) så betalade jag 2500:-. Det var åxå en stor service där tändstift, luftfilter, kupéfläktsfilter, olja..mm byttes.
rs_autopower
Bilmodell: Skoda octavia RS Combi TS Edition
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Service.

Inlägg av rs_autopower »

Nu har ju ni inte riktigt samma bil +att det kan skilja väldigt mycket från ställe till ställe.....I senaste nr av Vi bilägare så tar dom just upp detta fenomen/problem.Dom gjorde en undersökning av en jäkla massa serviceställen runt om i landet och begärde en prisförfrågan vad ett lampbyte skulle kosta på massa olika bilmodeller prisskillnaden var följande från 36kr till 1432kr.

sedan ett exempel på samma bil i detta fall en honda civic.Att byta lampan på denna bil kostade 36kr i Vetlanda och 253kr i stockholm....Detta är ju inget nytt att priserna skiljer mycket men vad många kanske tror är att det är alltid dyrare i storstäder men så är inte fallet jämt....tex: lampbyte på mazda3 kostar 41kr och i Värnamo 398kr.....så ring runt och kolla lite priser kan kanske vara värt att åka några mil extra.
Skriv svar