V-Tech = Mycket Nöjd
-
ivo_25
- Bilmodell: Skoda Octavia 2
- Kontakt:
V-Tech = Mycket Nöjd
Nu är det äntligen gjort. I Måndags åkte jag till Malmö och träffade Daniel och fick bilen avläst av honom. Och idag åkte jag till Lund och träffade Joakim från Nordicxeon. Han satte in den nya program varan till mig. Jag tog en liten runda och jag kände redan att bilen har blivit lite piggare. Det tar ca 3 dagar innan bilen når sin fulla effekt.
Jag kan rekomendera V-Tech till alla som vill trimma sina bilar. Både Daniel (jtds) och Joakim (brma) är mycket trevliga killar, och bättre service har jag inte varit med om :)
Tack grabbar för hjälpen.
OBS: Ni som funderar på att trimma bilen, gör det nu i Mars så får ni det billigare än vanligt :)
Mvh Ivan
Jag kan rekomendera V-Tech till alla som vill trimma sina bilar. Både Daniel (jtds) och Joakim (brma) är mycket trevliga killar, och bättre service har jag inte varit med om :)
Tack grabbar för hjälpen.
OBS: Ni som funderar på att trimma bilen, gör det nu i Mars så får ni det billigare än vanligt :)
Mvh Ivan
-
nickedick
- Bilmodell: Skoda Octavia Rs / Skoda Yeti
- Kontakt:
Sv:V-Tech = Mycket Nöjd
Har också bara positivt att säga om Vtech... Kul med lite mer kraft i diesel loket Ivan...
-
ivo_25
- Kontakt:
Sv:Sv:V-Tech = Mycket Nöjd
[quote]Har också bara positivt att säga om Vtech... Kul med lite mer kraft i diesel loket Ivan...[/quote]
Ja, du Niclas du har alldeles rätt. Alltid kul med lite mer hästar. :)
Om vi träffas på statena i helgen så kan du få prova den en sväng. Se vad du tycker. Alltid kul att höra nya åsikter :)
Har det gått bra med försäljningen av RS 2? Har du fått något napp ?
Mvh Ivan
Ja, du Niclas du har alldeles rätt. Alltid kul med lite mer hästar. :)
Om vi träffas på statena i helgen så kan du få prova den en sväng. Se vad du tycker. Alltid kul att höra nya åsikter :)
Har det gått bra med försäljningen av RS 2? Har du fått något napp ?
Mvh Ivan
-
Larsabal
- Bilmodell: Skoda Octavia stv 2.0tdi DSG
- Kontakt:
Sv:V-Tech = Mycket Nöjd
Jeg ser du har 2.0tdi med DSG. Hva har du nå efter trimnigen? 170hk/390nm? Etter hva jeg har fått med meg bør man begrense nm til 360 med DSG-kassen, noen som vet om det stemmer?
Jeg vurderer også trim av min 07 Octavia 2.0tdi dpf og DSG.
Jeg vurderer også trim av min 07 Octavia 2.0tdi dpf og DSG.
-
ivo_25
- Kontakt:
Sv:Sv:V-Tech = Mycket Nöjd
[quote]Jeg ser du har 2.0tdi med DSG. Hva har du nå efter trimnigen? 170hk/390nm? Etter hva jeg har fått med meg bør man begrense nm til 360 med DSG-kassen, noen som vet om det stemmer?
Jeg vurderer også trim av min 07 Octavia 2.0tdi dpf og DSG.[/quote]
Hej Lars!
Jag har nu ca 165-170 hk och ca 365 nm. Och är mycket nöjd. Jag tror faktiskt att DSG klara av mer än vad folk säger. Nu till helgen kommer jag att ha full effekt så jag kommer att höra av mig och berätta hur bilen går då :)
Mvh ivan
Jeg vurderer også trim av min 07 Octavia 2.0tdi dpf og DSG.[/quote]
Hej Lars!
Jag har nu ca 165-170 hk och ca 365 nm. Och är mycket nöjd. Jag tror faktiskt att DSG klara av mer än vad folk säger. Nu till helgen kommer jag att ha full effekt så jag kommer att höra av mig och berätta hur bilen går då :)
Mvh ivan
-
Larsabal
- Bilmodell: Skoda Octavia stv 2.0tdi DSG
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:V-Tech = Mycket Nöjd
Hei igjen,
Jeg gleder meg til å høre hvordan den er om noen dager. 165/365 høres veldig interessant ut, selv om jeg må si jeg er positivt overrasket over hva motoren gir uten trim også. Min er 10 dager gammel og min første diesel etter 20 år med bensin. :-)
Jeg gleder meg til å høre hvordan den er om noen dager. 165/365 høres veldig interessant ut, selv om jeg må si jeg er positivt overrasket over hva motoren gir uten trim også. Min er 10 dager gammel og min første diesel etter 20 år med bensin. :-)
-
skallie
- Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:V-Tech = Mycket Nöjd
[quote]Hei igjen,
Jeg gleder meg til å høre hvordan den er om noen dager. 165/365 høres veldig interessant ut, selv om jeg må si jeg er positivt overrasket over hva motoren gir uten trim også. Min er 10 dager gammel og min første diesel etter 20 år med bensin. :-)[/quote]
Jag håller med dig, den går bra utan trim men blir en sekund snabbare till 100, växlar ner snabbare och särskilt från 2:ans växel ett härligt drag när man gasar.
Jag lät också V-Tech trimma min bil för en vecka sedan, och det fungerar utmärkt.
Har också bara kört bensin tidigare, om några dagar har jag haft denna bilen i ett år och är helnöjd.
Octavia Elegance 2.0 TDI DSG DPF V-TECH -06
Jeg gleder meg til å høre hvordan den er om noen dager. 165/365 høres veldig interessant ut, selv om jeg må si jeg er positivt overrasket over hva motoren gir uten trim også. Min er 10 dager gammel og min første diesel etter 20 år med bensin. :-)[/quote]
Jag håller med dig, den går bra utan trim men blir en sekund snabbare till 100, växlar ner snabbare och särskilt från 2:ans växel ett härligt drag när man gasar.
Jag lät också V-Tech trimma min bil för en vecka sedan, och det fungerar utmärkt.
Har också bara kört bensin tidigare, om några dagar har jag haft denna bilen i ett år och är helnöjd.
Octavia Elegance 2.0 TDI DSG DPF V-TECH -06
-
ivo_25
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:V-Tech = Mycket Nöjd
[quote][quote]Hei igjen,
Octavia Elegance 2.0 TDI DSG DPF V-TECH -06[/quote]
Jag håller med er Bengt och Lars. Bilen går jätte bra utan
chippet. Jag har haft en Passat TDI 99 med 110 hk. Vi satte en kcr box i den men man kan inte jämföra den mot vår skoda tycker jag. Det har hänt mycket med dagens nya Diesel bilar.
Dom är absolut inte som för i tiden.
Det jag tycker är skönt nu efter chippnig är när man kör på motorvägen i ca 120km/h och trycker fullgas. Den kommer upp till 180km/h rätt så fort jämfört med innan.
Jag har också en :)
Octavia Elegance 2.0 TDI DSG DPF V-TECH -07
Octavia Elegance 2.0 TDI DSG DPF V-TECH -06[/quote]
Jag håller med er Bengt och Lars. Bilen går jätte bra utan
chippet. Jag har haft en Passat TDI 99 med 110 hk. Vi satte en kcr box i den men man kan inte jämföra den mot vår skoda tycker jag. Det har hänt mycket med dagens nya Diesel bilar.
Dom är absolut inte som för i tiden.
Det jag tycker är skönt nu efter chippnig är när man kör på motorvägen i ca 120km/h och trycker fullgas. Den kommer upp till 180km/h rätt så fort jämfört med innan.
Jag har också en :)
Octavia Elegance 2.0 TDI DSG DPF V-TECH -07