Extraljus extraljus

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia 2.
Skriv svar
5.2 racing
Bilmodell: Skoda Octavia 4x4 2.0 FSI
Kontakt:

Extraljus extraljus

Inlägg av 5.2 racing »

Nån som monterat extraljus på sin Octavia 2 ? Nån som dessutom fått det snyggt?

Jag vill inte sätta på nån ramp utan riktiga extraljus, typ Bosch Navigator eller Big Knick. Även Lightforce eller IPF för den delen.

Dessutom skickar jag ut en förfrågan om det finns nån som kan montera och installera dessa lysen åt mig , eller kan tipsa om nån firma som är bra. (Ej Skoda)

Jag bor i Göteborgstrakten.

mvh Gustav
5.2 racing
Kontakt:

Sv:Extraljus extraljus

Inlägg av 5.2 racing »

Ingen?
Furby
Bilmodell: Octavia E 4x4
Kontakt:

Sv:Sv:Extraljus extraljus

Inlägg av Furby »

De flesta jag känner med Octavia II har valt att sätta i xenonhelljus istället. Jag ska själv göra det när jag fått tummen ur.... på både hel & halvljuset. Jag byter tillbaka på halvljuset när det blir dags för besiktning.
Nordicxenon är vanligast då de känner till Octavia mycket, mycket väl.
5.2 racing
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Extraljus extraljus

Inlägg av 5.2 racing »

Det är godkänt på helljuset alltså. Vad kostar det till bara helljuset? Löser man att montera det själv?
Landell
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Extraljus extraljus

Inlägg av Landell »

[quote]Det är godkänt på helljuset alltså. Vad kostar det till bara helljuset? Löser man att montera det själv?[/quote]

Ja du får ha det på helljuset.. Kolla på hemsidan deras, så kan du kolla vad du ska ha också men jag skulle gissa på att det kostar runt 2000kr ungefär.. Har du inte handen i röven när du jobbar så kommer du att kunna montera det själv utan problem.. Det lovar jag :D
Björn S (nalle)

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Extraljus extraljus

Inlägg av Björn S (nalle) »

Jag ska montera extraljus ramp Hella ff-50 under reg plåten i höst. Den ligger på hyllan och väntar på montering.

xenonsats hel/halv i all ära, får bli på nästa bil...

//nalle
5.2 racing
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Extraljus extraljus

Inlägg av 5.2 racing »

[quote][quote]Det är godkänt på helljuset alltså. Vad kostar det till bara helljuset? Löser man att montera det själv?[/quote]

Ja du får ha det på helljuset.. Kolla på hemsidan deras, så kan du kolla vad du ska ha också men jag skulle gissa på att det kostar runt 2000kr ungefär.. Har du inte handen i röven när du jobbar så kommer du att kunna montera det själv utan problem.. Det lovar jag :D[/quote]
Haha, Jag är målare men fan ingen bilmekaniker. Hämtade min bil hos Mr Cap i morse, känns underbart när andra håller på med min bil.
F.ö. blev den finare än finast när dom var klara. Mr Cap i Kungsbacka rekommenderas!
jansson30
Bilmodell: Skoda oktavia 2,0 tdi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Extraljus extraljus

Inlägg av jansson30 »

Monterade en Bosch compass 1000 ramp själv på bilen.
Tog bort plast gallret under nummerplåten, utrymmet där passade perfekt till rampen.
Landell
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Extraljus extraljus

Inlägg av Landell »

[quote][quote][quote]Det är godkänt på helljuset alltså. Vad kostar det till bara helljuset? Löser man att montera det själv?[/quote]

Ja du får ha det på helljuset.. Kolla på hemsidan deras, så kan du kolla vad du ska ha också men jag skulle gissa på att det kostar runt 2000kr ungefär.. Har du inte handen i röven när du jobbar så kommer du att kunna montera det själv utan problem.. Det lovar jag :D[/quote]
Haha, Jag är målare men fan ingen bilmekaniker. Hämtade min bil hos Mr Cap i morse, känns underbart när andra håller på med min bil.
F.ö. blev den finare än finast när dom var klara. Mr Cap i Kungsbacka rekommenderas![/quote]

Sätter fortfarande mina pengar på att du klarar det själv :D
5.2 racing
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Extraljus extraljus

Inlägg av 5.2 racing »

Jag tror jag hoppar både ljusramp och xenonkonvertering, det får bli riktiga extraljus istället. Troligtvis blir det 3 st hella 3000 compact ovanför regplåten. Trycker i 100-wattare plus montering av original dimljus.
Jag var in och pratade med en firma i Gbg idag och dom får nog göra jobbet. Inte gör jag det själv alla fall. ;)
5.2 racing
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Extraljus extraljus

Inlägg av 5.2 racing »

[quote][quote][quote][quote]Det är godkänt på helljuset alltså. Vad kostar det till bara helljuset? Löser man att montera det själv?[/quote]

F.ö. blev den finare än finast när dom var klara. Mr Cap i Kungsbacka rekommenderas![/quote]

Sätter fortfarande mina pengar på att du klarar det själv :D[/quote]

Jag kan byta däck, fylla på olja + spolarvätska, tvätta bilen. Det är nog allt jag klarar meka med en bil.
Skriv svar