Hej!
Jag har reklamerat min 2.0 Edition 100 för att jag uppfattade vindbrus från bakrutor på båda sidor. Det fick jag åtgärdat på garantin. Det dom gjorde var att täta om de små rutorna i bakdörrarna och det blev klart bättre. Men nu hör jag däcksbullret bättre så det förtar lite av vinsten.
Så kolla om du inte har samma problem och reklamera det innan garantitiden går ut.
Hälsningar Anders
Tips när det gäller vindbrus från fönster bak
-
emwasp
- Bilmodell: Skoda Octavia 4x4 kombi
- Kontakt:
-
uslingen
- Bilmodell: Skoda Octavia II RS 2,0 TFSI
- Kontakt:
Sv:Tips när det gäller vindbrus från fönster bak
Jag fick samma problem efter att jag hade haft min inne på "mörkning". När dom monterade solfilmen så tryckte dom på rutorna så hårt att dom tydligen blev otäta. Åkte till Autoforum (i Gbg) och lät dom ta en titt. Fabrikationsfel sa dom och åtgärdade det på nybilgarantin. Tjing!
-
knut
- Bilmodell: Skoda Octavia Kombi 1,6 Elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Tips när det gäller vindbrus från fönster bak
Har också samma problem. Även vi har tonat rutorna i efterhand. Dom rekomenderade mig att sätta en "tejp bit" på rutan och listen för att se om ljudet försvann. Någon annan som fått det rådet?
K
K
-
uslingen
- Bilmodell: Skoda Octavia II RS 2,0 TFSI
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Tips när det gäller vindbrus från fönster bak
Bry dig inte om tejp m.m. Du har ju garanti på bilen och då problemet är känt hos Skodaverkstäderna så spelar det ingen roll att det uppstod efter "mörkning". Dom sprutar in lite silicontätning och du skall inte behöva betala för det. YOWSER!
-
uffe_
- Bilmodell: Skoda Octavia Edition 100
- Kontakt:
Sv:Tips när det gäller vindbrus från fönster bak
Hej,
Har haft samma problem på min -06 2.0 FSI, varit på verkstan 2ggr, båda gångerna garanti
Har haft samma problem på min -06 2.0 FSI, varit på verkstan 2ggr, båda gångerna garanti