vilken motor i combi?

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia 2.
skallie
Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
Kontakt:

Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:vilken motor i combi?

Inlägg av skallie »

Volymen och framförallt höjden i bagaget på en Octavia sedan är ju bättre en dom flesta andra "vanliga" bilar, och kombin är inte mycket större.
Hade själv en Nissan Bluebird halvcombi med ca 350 l volym jämfört med Octavians 528 l (sedan) och det funkade med liggvagn i Bluebirden även om det var trångt.
Det är ju bara i början som man behöver använda liggvagn som tar stor plats.
( JAG tyckte att vi behövde mer plats =JAG ville byta bil, så vi bytte faktiskt till en kombi.)

Bengt
Tintin
Bilmodell: Skoda Octavia Rs
Kontakt:

Inlägg av Tintin »

man måste inte ha kombi...men det är smidigt. Man kan lasta lite mer och sedan slipper man den stora tröskeln. (nu hade jag tänkt att beställa med förhöjt lastgolv).
RS bob
Bilmodell: Skoda fabia RS
Kontakt:

Inlägg av RS bob »

Det är nog inte det att man måste skaffa combin utan att hitta en skoda som är bredare. Den nya skodan är betydligt bredare. Den gamla octavian är för smal om man ska ha två barnstolar och en vuxen bak. Är själv på jakt efter en bil som är breddare och står i valet om att ta en ny skoda octavia 2.0 tdi halvkombi. tycker att man får mest bil för pengarna vad det gäller utrymmen, prestanda, säkerhet, utrustning, osv. enda minuset är skatten, men jag kör ca 3500 mil om året och kan dra av en del diesel på firman.
Skriv svar