Polisbil RS
-
Klucken
- Bilmodell: Annat märke
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Polisbil RS
Kristian:
När började polisen försäkra sina bilar?? Går väl på eget konto??
Rätta mig om jag har fel..
När började polisen försäkra sina bilar?? Går väl på eget konto??
Rätta mig om jag har fel..
-
Krippnet
- Bilmodell: Seat Toledo 1.8T
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Polisbil RS
Ja, såhär ligger det till.
Förr hade Folksam eller trygghansa hand om polisens försäkringar, jag minns inte riktigt vilket av dom det var, men dom tröttnade på ständiga krockskador så dom höjde trafikförsäkringen för polisen med flera 100% för att bli av med dom. Det fungerade och polisen sa upp försäkringen.
Nu är polisens samtliga forden försäkrade hos kammarkollegiet istället. De sysslar med försäkringar åt statliga verk. Alltså inget dom själva pröjsar. De betalar försäkringspremi precis som alla andra. Mer om Kammarkollegiet hittar du på http://www.kammarkollegiet.se
Förr hade Folksam eller trygghansa hand om polisens försäkringar, jag minns inte riktigt vilket av dom det var, men dom tröttnade på ständiga krockskador så dom höjde trafikförsäkringen för polisen med flera 100% för att bli av med dom. Det fungerade och polisen sa upp försäkringen.
Nu är polisens samtliga forden försäkrade hos kammarkollegiet istället. De sysslar med försäkringar åt statliga verk. Alltså inget dom själva pröjsar. De betalar försäkringspremi precis som alla andra. Mer om Kammarkollegiet hittar du på http://www.kammarkollegiet.se
-
rsmicke
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Polisbil RS
"Att polisen över huvudtaget trimmar sina bilar är barnsligt skitsnack. Det finns inga som helst anledningar för dom att ha trimm på bilarna då dom har order på att avbryta en biljakt om det går för fort och anses att det blir för farligt. Dessutom så får dom ur försäkringssynpunkt inte tillåtelse av kammarkollegiet att chippa bilarna, detta är dom NOGRANNA med att kolla på polisens bilar som krockar i stort sett varje dag (dom prejar bilar väldigt ofta).
I Stockholm har polisen en "High tech" civilbil. Det går inte på några sätt alls se att det är en polisbil. Alla antenner och blåljus m.m är dolt och detta är en V70 T5 helt orginal med 250 hk. Polisen är sjuuukt stolta över bilen och dess effekt. Polisen har även ett antal Saab 9-5 Aero sportsedan. Denna bil är även den helt orginal, men har prestanda nog till vad dom behöver. Den gör 0-100 på 6,9 sek, vilket iaf jag tycker är helt klart godkänt.
Kommentarer som "vad fan snackar du om att dom itne är fett trimmade" m.m. är bara helt onödigt. Jag har bekanta dom skruver i polisens bilar och jag jobbar själv i försäkringsbranchen, så jag vet hur hårt kollade dom blir med tanke på hur mycket skador dom har på bilarna. "
TACK! Äntligen någon som vet vad han snackar om!!
I Stockholm har polisen en "High tech" civilbil. Det går inte på några sätt alls se att det är en polisbil. Alla antenner och blåljus m.m är dolt och detta är en V70 T5 helt orginal med 250 hk. Polisen är sjuuukt stolta över bilen och dess effekt. Polisen har även ett antal Saab 9-5 Aero sportsedan. Denna bil är även den helt orginal, men har prestanda nog till vad dom behöver. Den gör 0-100 på 6,9 sek, vilket iaf jag tycker är helt klart godkänt.
Kommentarer som "vad fan snackar du om att dom itne är fett trimmade" m.m. är bara helt onödigt. Jag har bekanta dom skruver i polisens bilar och jag jobbar själv i försäkringsbranchen, så jag vet hur hårt kollade dom blir med tanke på hur mycket skador dom har på bilarna. "
TACK! Äntligen någon som vet vad han snackar om!!
-
jots
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Polisbil RS
man ska också komma ihåg att polisen inte är några dåliga förare..
dom är nog bättre än vad man tror!!
Jonas
dom är nog bättre än vad man tror!!
Jonas
-
RS bob
- Bilmodell: Skoda fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Polisbil RS
Barnsligt skitsnack, hur kommer det sig då att man kan köpa begagnade polisbilar på diverse auktionsbyrås?
Har själv köpt två fd polisbilar. Första jag köpte var en Audi 100 Turbo -90, med Ur-quattrons drivlina. Gått som civilare i Helsingborg. Inte fan var den standard, 165 hk enligt tillverkare, var inne och testade den och fick fram 225 hk.
Andra bilen var en Volvo V70 -98 med 250hk+, fd patrullbil.
Kompisens V70 T5 hade inget att komma med, båda med automatare.
Men i dagsläget är det kanske så att med den hårda budget som polisen fått görs inga polisbilar med extra prestandard. Sen är frågan om det behövs med den prestandard som redan finns i original Saab och Volvo bilar.
Sedan ett tag tillbaka läste jag att två ferrari bilar hade legat utanför Ängelholm i mycket hög hastighet. Polisen hade börjat jaga dem, men de vägrade stanna. Till sist fick polisen ut en Volvo som körde upp jämnsides och prejade den ena ferrarin.
Detta i farter över 250 km/h, dessa uppgifter enligt polisens egan rapport. Så nog ska vi passa oss, de har några vilda ess att ta till.
Har själv köpt två fd polisbilar. Första jag köpte var en Audi 100 Turbo -90, med Ur-quattrons drivlina. Gått som civilare i Helsingborg. Inte fan var den standard, 165 hk enligt tillverkare, var inne och testade den och fick fram 225 hk.
Andra bilen var en Volvo V70 -98 med 250hk+, fd patrullbil.
Kompisens V70 T5 hade inget att komma med, båda med automatare.
Men i dagsläget är det kanske så att med den hårda budget som polisen fått görs inga polisbilar med extra prestandard. Sen är frågan om det behövs med den prestandard som redan finns i original Saab och Volvo bilar.
Sedan ett tag tillbaka läste jag att två ferrari bilar hade legat utanför Ängelholm i mycket hög hastighet. Polisen hade börjat jaga dem, men de vägrade stanna. Till sist fick polisen ut en Volvo som körde upp jämnsides och prejade den ena ferrarin.
Detta i farter över 250 km/h, dessa uppgifter enligt polisens egan rapport. Så nog ska vi passa oss, de har några vilda ess att ta till.
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Polisbil RS
Den röda 3-dörrars Volvo som syns under min profil, var från början en -71 polisbil.
Hade rejäl diffbroms, bensinvärmare, vässad maskin, overdrive och diverse annat smågodis. Innan försäljning hade MASSOR av elektronik monterats bort. Hade världens jobb att reda ut kabelstammen...
Med dagens snäva budget är nog extravaganserna rätt få.
Hade rejäl diffbroms, bensinvärmare, vässad maskin, overdrive och diverse annat smågodis. Innan försäljning hade MASSOR av elektronik monterats bort. Hade världens jobb att reda ut kabelstammen...
Med dagens snäva budget är nog extravaganserna rätt få.
-
jots
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Polisbil RS
så dom körde då ikapp dom med volvon.
då kan man ju räkna med att dom inte körde fullt..
vart läste du det??
coolt om det är sant!
Jonas
då kan man ju räkna med att dom inte körde fullt..
vart läste du det??
coolt om det är sant!
Jonas
-
RS bob
- Bilmodell: Skoda fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Polisbil RS
Artikeln fanns i bland annat sydsvenskan och kvällsposten.
Även Sydnytt i kanal 1 sänd ett litet inslag om det.
Klart de inte körde max, på våra motorvägar så blir 300 km/h inte roligt. Farten uppskattades av polismannen stundtals till runt 280 km/h.
Även Sydnytt i kanal 1 sänd ett litet inslag om det.
Klart de inte körde max, på våra motorvägar så blir 300 km/h inte roligt. Farten uppskattades av polismannen stundtals till runt 280 km/h.
-
jots
- Kontakt:
Sv:v:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Polisbil RS
jaja där ser man..
det stämmer säkert men ja tycker det låter otroligt.
sen går väl inte alla ferarri i 350 km/h så det är ju möjligt att de kommer i fatt med en trimmad V70R..
kontenten är nog dock att alla polisbilar inte är orginal.
jonas
det stämmer säkert men ja tycker det låter otroligt.
sen går väl inte alla ferarri i 350 km/h så det är ju möjligt att de kommer i fatt med en trimmad V70R..
kontenten är nog dock att alla polisbilar inte är orginal.
jonas
-
rs_autopower
- Bilmodell: Skoda octavia RS Combi TS Edition
- Kontakt:
Själv har jag svårt att tro att en polis prejar en annan bil i farter 200+ men vad vet jag....?
-
Krippnet
- Kontakt:
Jag betvivlar med starkt att man prejar någon i 250 km/h. Det är ju farligt även för deras egna liv, och den risken tar man inte. Testa att dra upp din bil i 250 km/h (om den går så snabbt) så märker du att du ALDRIG skulle våga preja någon i den hastigheten.
-
sir_pelle
- Bilmodell: Octavia 1.8T
- Kontakt:
det gjorde dom faktiskt här på nynäsvägen oxå för 1år sen... dom va uppe i dom hastigheterna oxå..
När dom väl lessnar så gör dom nog som dom vill... dom har ju alltid bra ursäkter och slipper undan
När dom väl lessnar så gör dom nog som dom vill... dom har ju alltid bra ursäkter och slipper undan
-
davidl
- Bilmodell: VW Golf
- Kontakt:
ghostridern drar ju nästan 300 i rusningstrafik...det är rätt modigt....
snacka om poliser..den killen har koll..men ibland undrar man om inte han har MAX tur..för vissa situationer verkar rätt farliga minst sagt...
snacka om poliser..den killen har koll..men ibland undrar man om inte han har MAX tur..för vissa situationer verkar rätt farliga minst sagt...
-
sir_pelle
- Bilmodell: Octavia 1.8T
- Kontakt:
det är galet stört.. folk runtomkring skiter ju ner sig och väjjar... han kanske inte krockar.. men andra kanske gör det pga honom
-
juanito
- Kontakt:
Jag har väntat länge på att den galningen ska råka ut för ett rattfyllo...
-
jots
- Kontakt:
han är en grymt bra förare..
han var på svista motorbana för ett par år sen och körde..
han var tvungen att börja med den sämmre gruppen..
han varvade dom faan på 2 varv typ..
och sen var han snabbast av alla som var där..
det gick riktigt fort.
Jonas
han var på svista motorbana för ett par år sen och körde..
han var tvungen att börja med den sämmre gruppen..
han varvade dom faan på 2 varv typ..
och sen var han snabbast av alla som var där..
det gick riktigt fort.
Jonas
-
juanito
- Kontakt:
Spelar ingen roll hur bra han är, han leker med andras liv.
Medtrafikanterna är förmodligen inte lika bra och kan reagera hur som helst när galenpannan kommer farande.
Medtrafikanterna är förmodligen inte lika bra och kan reagera hur som helst när galenpannan kommer farande.
-
jots
- Kontakt:
helt sant.
det är som det har skrivits tidigare..
hur bra du än är så är ju inte alla andra kanske lika snabba på att regera när nån blåser förbi i dom hastigheterna!!
Jonas
det är som det har skrivits tidigare..
hur bra du än är så är ju inte alla andra kanske lika snabba på att regera när nån blåser förbi i dom hastigheterna!!
Jonas
-
sparkartjat
- Bilmodell: Skoda fabia rs
- Kontakt:
Bror min är polis i sthlm dom har 2 volvo v70 med 500hk typ helt nya ska försöka fixa lite bilder på dom! men dom lär ju gå utav bara h*vete
-
Krippnet
- Kontakt:
Mikael Bomgren (sparkartjat):
Jag tror det när jag ser det. Tycker det låter högst osant just därför att:
1. Dom har inte råd med såna projekt
2. Dom har ingen nytta av bilarna, om dom nu inte har dessa två bilar på rätt ställe vid rätt tidpunkt hela tiden. Vill dom kunna köra snabbt så använder dom sina motorcyklar.
3. Polisen köper Volvo och Saab för att dom anses som driftsäkra. Trimmar man upp en bil med högst 250 hk upp till minst dubbla effekten för att förbättra driftsäkerheten?
Nej, jag tycker det låter mest låter som en våt pojkdröm som du knåpat ihop i sömnen nån natt. Har i allafall skickat ett mail till polisens trafikenhet och frågat hur det ligger till med deras bilar. Tvivlar på att dom försöker gömma några kort om detta och att jag kommer få ett ärligt svar. Om polisen hade dessa bilar skulle dom skruta som fan om det för att väcka skräck på gatorna ute.
Jag tror det när jag ser det. Tycker det låter högst osant just därför att:
1. Dom har inte råd med såna projekt
2. Dom har ingen nytta av bilarna, om dom nu inte har dessa två bilar på rätt ställe vid rätt tidpunkt hela tiden. Vill dom kunna köra snabbt så använder dom sina motorcyklar.
3. Polisen köper Volvo och Saab för att dom anses som driftsäkra. Trimmar man upp en bil med högst 250 hk upp till minst dubbla effekten för att förbättra driftsäkerheten?
Nej, jag tycker det låter mest låter som en våt pojkdröm som du knåpat ihop i sömnen nån natt. Har i allafall skickat ett mail till polisens trafikenhet och frågat hur det ligger till med deras bilar. Tvivlar på att dom försöker gömma några kort om detta och att jag kommer få ett ärligt svar. Om polisen hade dessa bilar skulle dom skruta som fan om det för att väcka skräck på gatorna ute.