Central-låset
-
Stubbe
- Bilmodell: Skoda felicia kombi 1,6
- Kontakt:
Central-låset
Central-låset på min felicia kombi 1,6 årsmodell 97 krånglar. För det mesta fungerar det felfritt, men ibland slutar det plötsligt att fungera helt, för att någon dag senare fungera som vanligt igen. Någon som vet vad detta kan detta bero på?
-
lief
- Bilmodell: Skoda Felicia + Octavia
- Kontakt:
Sv:Central-låset
Vet ej varför, men vrid nyckeln sakta.
Det fungerade i min Felicia -96, och
sedan fungerar den igen.
Det fungerade i min Felicia -96, och
sedan fungerar den igen.
-
elwe
- Bilmodell: Skoda Felicia
- Kontakt:
Sv:Central-låset
Det sitter en gummidamask på öppningsenheten. Den spricker när gummit torkar och öppnar för fukt till den lilla mikrobrytaren som sitter inne i enheten. Dessutom trillar små gummibitar in i enheten och kan dels låsa mikroswitchens nock, dels lägga sig i kuggstången och hindra stången att gå upp.
Ta loss enheten, skruva upp den på en brädbit via dess 2 fästhål och klyv den i skarven med en mattkniv eller liknande. Gör rent och skruva sedan ihop enheten med plåt- eller plastskruv. Det finns 4 förborrade hål ca 2 mm diameter.
Jag satte också en strip runt halsen i enhetens uppkant.
Annars kostar en ny ca 550 spänn.
Ta loss enheten, skruva upp den på en brädbit via dess 2 fästhål och klyv den i skarven med en mattkniv eller liknande. Gör rent och skruva sedan ihop enheten med plåt- eller plastskruv. Det finns 4 förborrade hål ca 2 mm diameter.
Jag satte också en strip runt halsen i enhetens uppkant.
Annars kostar en ny ca 550 spänn.