Dragkrok??
-
Vlacke
- Bilmodell: Octaiva kombi 1.8t
- Kontakt:
Dragkrok??
Tjena på er.
Har en fundering efter jag köpt en Octavia -02 1.8T, utan dragkrok (Gubbigt eller inte) vilket är ett måste för att få ner båten till sjön!
Är Skodan bra förbered för annslutning av detta (kabel kopplingar m.m.) Tacksam för svar!
/Vlacke
Har en fundering efter jag köpt en Octavia -02 1.8T, utan dragkrok (Gubbigt eller inte) vilket är ett måste för att få ner båten till sjön!
Är Skodan bra förbered för annslutning av detta (kabel kopplingar m.m.) Tacksam för svar!
/Vlacke
-
Greven
- Bilmodell: Skyline R32 GTR
- Kontakt:
Sv:Dragkrok??
Nä men det är enkelt o montera på desa bilar har väll gjort ett 20+ st i mina dar..
Lätast o splita den i bakluckan o dra till bakljusen.. o koppla in sig där..
//Greven
Lätast o splita den i bakluckan o dra till bakljusen.. o koppla in sig där..
//Greven
-
SkodaRs2003
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Dragkrok??
när ja jobba på dinbil å mont dragkrok så koppla man bara in släpvagns kontaktens kablar med strömtjuvar på baklyserna.... 4-5 kablar man drog in.........
Kan vara annat nu, ett tag sen ja jobba där........
Kan vara annat nu, ett tag sen ja jobba där........
-
Vlacke
- Kontakt:
Sv:Sv:Dragkrok??
Tack för dom snabba svaren. Får man svetsa fast dem eller har dom nån smart lösning för detta, för jag vet inte om jag är drulle försäkrad:)
-
SkodaRs2003
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Dragkrok??
du tar bort befintlig stötfångare bak sitter innanför bakspoilern, ta bort bakspoilern först) sen så kör du in drag kroken (ser precis ut som stötfångaren) i varsin balk, skruvar fast den precis som stötfångaren, ska passa i samma håll men du får andra skruvar å bult med, men förhoppningsvis får du en beskrivning med dragkroken du köper, tror att brink är bäst men annars så vet din handlare det, om du nu inte köper dragkroken å låter verkstaden mont skiten, eftersom du förmodligen får skära bort lite i spolier för kroken å eventuellt skära bort lite för släpvagns kontakten oxå.....
-
Vlacke
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Dragkrok??
Kanon, tackar..ska kolla upp med pris på verkstad för detta. Annars får man smörja bror lite.
/Vlacke
/Vlacke
-
Greven
- Bilmodell: Skyline R32 GTR
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Dragkrok??
Torx siter det tror det var 3 i hjulhusen 6 under
Siter en list mellan baklysena där är det 4-6st har inte gjort deta sen 00... sen siter det en list under vardera lyse men en stjärnskruv
Där bakom en torx..
I bakluckan på vardera sida siter det 2 bultar som drar fast stötfångaren 10mm.. sen ska det va ta loss den med "lite" tror man får ryck lite i fram kant ut..
Draget monteras med Bultar som fölger med satsen 2 på vardera sida Kan va 3.. obs skrapa rent o dra åt SBP är kinkiga om det inte är renskrapat inan montering o dom kan testa o dra bultarna...
Broende på drag så kan man få ta ut lite på stötfongaren dvs kapa lite..Brink är det vanligaste draget som säljs..
Jag montera dom på ca 30-40min du kanske 2-2½ time inget o jäkta med om man ska göra det en gång..
Fast passaten går det på under 20 min med fast drag....=)
Lycka till
//Greven
Siter en list mellan baklysena där är det 4-6st har inte gjort deta sen 00... sen siter det en list under vardera lyse men en stjärnskruv
Där bakom en torx..
I bakluckan på vardera sida siter det 2 bultar som drar fast stötfångaren 10mm.. sen ska det va ta loss den med "lite" tror man får ryck lite i fram kant ut..
Draget monteras med Bultar som fölger med satsen 2 på vardera sida Kan va 3.. obs skrapa rent o dra åt SBP är kinkiga om det inte är renskrapat inan montering o dom kan testa o dra bultarna...
Broende på drag så kan man få ta ut lite på stötfongaren dvs kapa lite..Brink är det vanligaste draget som säljs..
Jag montera dom på ca 30-40min du kanske 2-2½ time inget o jäkta med om man ska göra det en gång..
Fast passaten går det på under 20 min med fast drag....=)
Lycka till
//Greven
-
SkodaRs2003
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Dragkrok??
Japp, passaten var de fin tid på, likaså larmet, enkelt gjort på 15-20 min........... bra när man hade ackord.........
Som greven säger, viktigt att du drar åt med rätt monent, drar du för hårt blir de gängsås för löst så godkänner dom inte det....
Som greven säger, viktigt att du drar åt med rätt monent, drar du för hårt blir de gängsås för löst så godkänner dom inte det....
-
skodapower
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Dragkrok??
Jag monterade drag på min RS-02 genom en firma och dom drog elen direkt på bakljusen och det går inte och godkänns ej av skoda.
Vad som händer är att säkringarna går och felindikatrn tänds och lampindikatorna tänds för dimljus T.E.X.Det finns en speciell kabelmatta som ska monteras vid dragmontering.
För mig fick firman som monterade fel köpa ny kabelmatta och montera jag tror det gick på 8-9000kr.
Så gick det för mig.
skodapower
Vad som händer är att säkringarna går och felindikatrn tänds och lampindikatorna tänds för dimljus T.E.X.Det finns en speciell kabelmatta som ska monteras vid dragmontering.
För mig fick firman som monterade fel köpa ny kabelmatta och montera jag tror det gick på 8-9000kr.
Så gick det för mig.
skodapower