Starta och stänga av motorn
-
Snirkoff
- Bilmodell: Kodiaq
- Kontakt:
Starta och stänga av motorn
Jag har problem nästan varje gång jag ska starta och stänga av motorn på min kodiaq 2018. Jag köpte den nyligen och vet inte om det här är något normalt. Jag får ofta trycka några gånger, lyfta och trycka igen på bromsen eller bara vänta en stund så går det. Är det här någonting jag borde uppsöka verkstad för? Det är en diesel/automat.
Tacksam för svar
Tacksam för svar
-
stekke83
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Re: Starta och stänga av motorn
Våran är också lite kinkig.. måste trycka längst upp på start/stopp knappen för att det ska fungera 🤔
-
jonas.nyberg
- Kontakt:
Har samma bekymmer.
Hur har det gått för er andra? Avhjälpt på verkstad?
Hur har det gått för er andra? Avhjälpt på verkstad?
-
silgio
- Bilmodell: Skoda kodiaq
- Kontakt:
hej
jag hade samma fel på min kodiaq 2018, de är känt fel på kodiaq . lämna in o påpeka att de är känt fel o få den utbytt på garanti.
jag hade samma fel på min kodiaq 2018, de är känt fel på kodiaq . lämna in o påpeka att de är känt fel o få den utbytt på garanti.
-
gedur
- Bilmodell: Skoda Karoq
- Kontakt:
Hej.
Jag har en Karoq 2018 som har rullat 9000 mil idag.
Jag har haft problem med svårtyckt startknapp en tid. Idag tog jag bort knappen, plockade isär den och putsade av kontaktytorna (med 800 slippapper) inuti knappen (4 styck) tvättade med T-Röd, satte ihop och nu fungerar knappen ua. (Det var lätt korrosion på kontaktytorna)
3 skruvar att lossa för att få loss undre kåpan, en under och 2 bakom ratten, vrid ratten 90 grader åt hö resp vä så kommer ni åt kåpskruvarna när överkant på ratten är vriden.
Övre kåpan går att enkelt att snäppa loss med en mejsel.
Det finns instruktionsvideo på tuben.
Mvh.
Gunnar.
Jag har en Karoq 2018 som har rullat 9000 mil idag.
Jag har haft problem med svårtyckt startknapp en tid. Idag tog jag bort knappen, plockade isär den och putsade av kontaktytorna (med 800 slippapper) inuti knappen (4 styck) tvättade med T-Röd, satte ihop och nu fungerar knappen ua. (Det var lätt korrosion på kontaktytorna)
3 skruvar att lossa för att få loss undre kåpan, en under och 2 bakom ratten, vrid ratten 90 grader åt hö resp vä så kommer ni åt kåpskruvarna när överkant på ratten är vriden.
Övre kåpan går att enkelt att snäppa loss med en mejsel.
Det finns instruktionsvideo på tuben.
Mvh.
Gunnar.
-
M1556
- Kontakt:
Jag har också bytt startknapp.
Bytet var hur enkelt som helst som Gunnar skriver ovan.
Originalknapp kostade mindre än verkstans "felsökningsavgift", tog på sin höjd en kvart att byta.
Bytet var hur enkelt som helst som Gunnar skriver ovan.
Originalknapp kostade mindre än verkstans "felsökningsavgift", tog på sin höjd en kvart att byta.
-
Lilleby14?
- Bilmodell: Karoq
- Kontakt:
Hoppas det är lika lätt som ni skriver själva startknappen är ju billig att köpa 
-
winston
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Finns video på hur man byter. Sök på Byta start och stoppknapp Skoda så får du upp flera alternativ