Hejsan.
Jag har fått ett problem med min pickup nu när det har regnat lite ute. Det läcker in vatten någonstanns under instumentpanelen. har letat efter vart det kan komma ifrån men inte lyckats hitta något. Är det fler som råkat ut för detta. Det läcker på vänstersidan under instrumentpanelen.
Sen undrar jag om rutan är limmad eller klämmd som på gamla golfar?
MVH // Marcus Petersson
läcker in vatten i pickup.
-
Marcus_Petersson
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:läcker in vatten i pickup.
surt som fan =/
-
The Weasel
- Bilmodell: Skoda Octavia RS II FL
- Kontakt:
Sv:Sv:läcker in vatten i pickup.
Skulle gissa på att det är från tätlisten runt vindrutan som vattnet kommer.
Ganska vanligt på både Felician och Pickisen....
Ganska vanligt på både Felician och Pickisen....
-
taxidriver
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:läcker in vatten i pickup.
Rutan sitter klämd i en gummilist presis som på äldre golfar.
Å har rutan nån gång varit bytt så är det inte helt ovanligt att glas mästarna slarvar och struntar i att trycka i tätnings medel mellan kaross och gummilist och mellan gummilist och ruta.
Det är heller inte ovanligt att det också kan komma en del rost i skarven mellan kaross och gummilist när det saknas tätnings medel...tyvär =(
Å har rutan nån gång varit bytt så är det inte helt ovanligt att glas mästarna slarvar och struntar i att trycka i tätnings medel mellan kaross och gummilist och mellan gummilist och ruta.
Det är heller inte ovanligt att det också kan komma en del rost i skarven mellan kaross och gummilist när det saknas tätnings medel...tyvär =(
-
Marcus_Petersson
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:läcker in vatten i pickup.
Hejsan.
Jag har vart sjuk i ett par dagar nu så jag har hunnit kolla lite mer på det. upptill på rutan så är det rost :( rutan är bytt ganska nyligen men finns inga papper på det. Så det är bara att riva bort rutan och laga rost :(
MVH // Marcus Petersson
Jag har vart sjuk i ett par dagar nu så jag har hunnit kolla lite mer på det. upptill på rutan så är det rost :( rutan är bytt ganska nyligen men finns inga papper på det. Så det är bara att riva bort rutan och laga rost :(
MVH // Marcus Petersson