hejsan.
har fått ett oljud i motorn/växellådan på octavian nu och de låter som om det skulle komma kring startmororn, mellan motorn och lådan då, ljudet låter som en plåt skulle ta i någonstans... hörs bara på tomgång.
någon som vet vad detta oljud kan vara?
bilen är en octavia 1,9 tdi dsg -05
tacksam för hjälp
/challe
oljud från motor/växellåda
-
challe
- Bilmodell: Octavia II Elegance
- Kontakt:
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:oljud från motor/växellåda
Ingen aning men du har ju nybilsgaranti kvar så det är bara att rulla in bilen på verkstad.
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:oljud från motor/växellåda
[quote][quote]Ingen aning men du har ju nybilsgaranti kvar så det är bara att rulla in bilen på verkstad.[/quote]
tror inte jag har det, eftersom bilen varit kvadad... då brukar väl garantierna upphöra, skulle kanske borda ta kontakt med skoda och fråga hur de är med den saken.[/quote]
varför skulle du inte ha kvar nybilsgaranti för bilen krockats ? 2års nybilsgaranti gäller, om inte bilen rörts på så sätt att det orsakat eller försämmrat konstuktionen, tex chipp som orsaka motorras osv
tror inte jag har det, eftersom bilen varit kvadad... då brukar väl garantierna upphöra, skulle kanske borda ta kontakt med skoda och fråga hur de är med den saken.[/quote]
varför skulle du inte ha kvar nybilsgaranti för bilen krockats ? 2års nybilsgaranti gäller, om inte bilen rörts på så sätt att det orsakat eller försämmrat konstuktionen, tex chipp som orsaka motorras osv
-
challe
- Bilmodell: Octavia II Elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:oljud från motor/växellåda
inte vet jag hur skoda har det med garantin, men iallafall nissan har så, att alla garantier försvinner vid krock, här i landet.