Ny fabia

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
Stefan h
Bilmodell: Skoda Fabia II
Kontakt:

Ny fabia

Inlägg av Stefan h »

Idag ska den hämtas.. En ny fabia.. Satingrå kallas den, snarare blå.. lilla motorn, elegance paket, backvarnare, kurvljus, dålig väg paket.. Ska utrustas med drag.. men gör de sj då bilcentrum här i kristianstad ville ha hutlösa pengar för att sätta dit den.. O extralysen eftersom man bor ute på vischan o vill se alla hjortar o vildsvin som kommer upp på vägen...
Bulan
Bilmodell: Skoda Octavia Combi RS
Kontakt:

Sv:Ny fabia

Inlägg av Bulan »

Grattis till nya bilen, Stefan!

En kompis till mig beställde en ny Fabia med avtagbar dragkrok - till en kostnad av drygt 6.900 kronor. Svettigt! Får jag fråga vad din bilhandlare begärde för kroken?

//Bulan
Stefan h
Kontakt:

Sv:Sv:Ny fabia

Inlägg av Stefan h »

de ville ha 9000 för samma krok... Jag har köpt den sj för 5000 kr inkl elsats o allt va de va till
Bulan
Bilmodell: Skoda Octavia Combi RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Ny fabia

Inlägg av Bulan »

Stefan!

Har du provkört Fabia med dålig-väg-paket? Jag är lite nyfiken på hur bilen uppträder på landsväg samt hur fjädringskomforten påverkas.

//Bulan
Stefan h
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Ny fabia

Inlägg av Stefan h »

Så nu har jag haft bilen i ett par veckor och är helnöjd!!
Har hunnit sätta dit lite xtraljus som så väl behövs här ute på landet.. och satt dit draget som firman ville ha 5000 kr för arbetet om de skulle göra de. Jag gjorde allt på 1 timme o 45 min. Visst regbesiktningen är kvar o göra men det blir ändå en rätt saftig timpeng..
MLM
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ny fabia

Inlägg av MLM »

Hej!

Fick min nya Fabia 1,2 i torsdags. Det blev en vit Elegance med dynamikpaket och 16" Atria, med andra ord en "Elegance Sport".
Körde 26 mil första dagen och är riktigt nöjd...än så länge:)
Bilder finns på "mina bilder"
Skriv svar