Nu är det nära!
-
subaru
- Bilmodell: Skoda Oktavia
- Kontakt:
Nu är det nära!
Hej på er alla!
Var i dag in och provkörde en ny RS diesel, gick rätt bra och kändes rätt rejsig för att vara diesel, man måste ju tyvärr tänka lite ekonomiskt och kom fram till att detta är nog en bra kompromiss. Vi räknade lite på en ny bil med försäljaren och insåg att man får rätt mycket lullull för ca 300 000kr minus rabbat. Samt att det finns trimmningmöjligheter med PPC´N från BSR. Kommer att beställa en inom kort.men till mitt stora problem, gud vad svårt det kommer att bli med att göra sig av med en helt felfri bil med få mil på mätaren (Octavia kombi -99) bara för att man är så J..vla bil intresserad. Jag avundas "nästan" de som inte bryr sig, men men ett intresse är ett intresse. om man ända hade forsatt samla frimärken....
Var i dag in och provkörde en ny RS diesel, gick rätt bra och kändes rätt rejsig för att vara diesel, man måste ju tyvärr tänka lite ekonomiskt och kom fram till att detta är nog en bra kompromiss. Vi räknade lite på en ny bil med försäljaren och insåg att man får rätt mycket lullull för ca 300 000kr minus rabbat. Samt att det finns trimmningmöjligheter med PPC´N från BSR. Kommer att beställa en inom kort.men till mitt stora problem, gud vad svårt det kommer att bli med att göra sig av med en helt felfri bil med få mil på mätaren (Octavia kombi -99) bara för att man är så J..vla bil intresserad. Jag avundas "nästan" de som inte bryr sig, men men ett intresse är ett intresse. om man ända hade forsatt samla frimärken....
-
Björn S (nalle)
Sv:Nu är det nära!
Alltid en känsla med ny bil.
Beställer snart en ny RS combi. Men givetvis en bensinare...!
lycka till!
//nalle
Beställer snart en ny RS combi. Men givetvis en bensinare...!
lycka till!
//nalle
-
bassebas
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.6 TDI -10 + Skoda Octavia 1.8TSI 160dsg-10
- Kontakt:
Sv:Sv:Nu är det nära!
RS TDI kommer ganska snart med ny motor med common-rail insprutning. Samma hk/Nm men mjukare i gången. Kanske värt att vänta på.
-
subaru
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Nu är det nära!
Ja bensinaren går ju säkert bättre, men jag kommer från ett bränsleslukande monster med skapliga prestanda och skall försöka förena nöje med ekonomi. Hade jag vetat att bensin är framtidens bränsle så hade jag köpt en Legacy med 3.0L Boxer sexa,går sjukt bra och skönt ljud (låter som en 911 Porche) Men min ide är att jag skall behålla denna oljebrännare ett tag och faktiskt kunna köra den på RME en vacker dag, Någon Bensinare/Etanol hybrid med skapliga prestanda finns inte i mina ögon, och nämn inte Saab för det finns inte på kartan för min del, MEN det är egentligen enda biltillverkaren som lyckats plocka ur mer hk med etanol på serietillverkade bilar.
Förlåt mig alla Octavia E85 ägare, men f...n vad den är tråkig och trög, finns bevis på detta påstående,läs Teknikens värld osv.
Ta mig inte för grön bilist eller miljöaktivist, jag älskar allt med motor att göra,men försöker få vardagen att gå ihop med lite glädje inslag.
Ventilera er åsikter och känslor.Jag vill inte trampa någon på tårna./Freddan
Förlåt mig alla Octavia E85 ägare, men f...n vad den är tråkig och trög, finns bevis på detta påstående,läs Teknikens värld osv.
Ta mig inte för grön bilist eller miljöaktivist, jag älskar allt med motor att göra,men försöker få vardagen att gå ihop med lite glädje inslag.
Ventilera er åsikter och känslor.Jag vill inte trampa någon på tårna./Freddan
-
Kabben
- Bilmodell: Skoda Rapid Spaceback
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Nu är det nära!
Glöm rme när det är partikel filter i bilen. :-(
-
bassebas
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.6 TDI -10 + Skoda Octavia 1.8TSI 160dsg-10
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nu är det nära!
Glöm RME? Vi kör redan på 5% RME.
-
Drutten&Jena
- Bilmodell: Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nu är det nära!
Otto motorn är förlegad. Diesel tillsammans med hybridteknik är framtiden.
-
subaru
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nu är det nära!
Japp då var den beställd, en svart RS TDI kombi. Ja det gick att få en Skoda skapligt dyr också Haha. Beställde även med en PPC box i från BSR i nybilsköpet (ja det gick uppenbarligen att göra så) Det känns j..ligt bra tycker jag, måste nog ändra mitt användarnamn till något mera Skodigt nu när man på riktigt har lämnat Subaru. Skoda är mycket bil för pengarna. Ha det gött alla Skoda ägare....