less
-
mikael1977
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:less
Säkert bara skönt att skriva av sig lite...brukar hjälpa när pengarna rinner iväg =)
-
dannes41
- Bilmodell: octavia slxi
- Kontakt:
Nu funder jag på o byta till en annan bil,kanske en cross golf.Har haft bilen 7 gånger på verkstaden för olika fel,trodde jag skulle slippa sånt när jag köpte en ny bil,men annars funkar bilen bra,gott om plats o billig att äga.
-
bassebas
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.6 TDI -10 + Skoda Octavia 1.8TSI 160dsg-10
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:less
Förvänta dig inte mindre problem med en ny Golf.
Minst antal garantifel inom VW har Skoda. Sen Seat och Vw och mest fel Audi.
Minst antal garantifel inom VW har Skoda. Sen Seat och Vw och mest fel Audi.
-
Landell
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:less
[quote]Förvänta dig inte mindre problem med en ny Golf.
Minst antal garantifel inom VW har Skoda. Sen Seat och Vw och mest fel Audi.[/quote]
Inte så konstigt att det är så..
Minst elektronik har ju skoda och mest Audi, det är ju bäddat för fel med alla elektronik som är i dagens Audi..
Men jag håller med.. Knappast mindre fel på golfen då det är nästan samma bil.. Tror det är otur att du fått tag i en problembil bara..
Minst antal garantifel inom VW har Skoda. Sen Seat och Vw och mest fel Audi.[/quote]
Inte så konstigt att det är så..
Minst elektronik har ju skoda och mest Audi, det är ju bäddat för fel med alla elektronik som är i dagens Audi..
Men jag håller med.. Knappast mindre fel på golfen då det är nästan samma bil.. Tror det är otur att du fått tag i en problembil bara..
-
dannes41
- Kontakt:
Sv:less
[quote]Nu börjar jag lessna på min octavia.Hade bilen på verkstaden för 4:e gången för läckage i dörrarna igår,o nu fick jag lämna in
den idag igen för ena elspegeln funka inte.[/quote]Då var det dax igen,det har regnat hela dagen o nu är det läckage i dörrarna igen.Det är tredje våren i rad som jag har läckage,vad ska man göra,tydligen så kan man ej ha bilen utomhus när det regnar.Förslag någon??
den idag igen för ena elspegeln funka inte.[/quote]Då var det dax igen,det har regnat hela dagen o nu är det läckage i dörrarna igen.Det är tredje våren i rad som jag har läckage,vad ska man göra,tydligen så kan man ej ha bilen utomhus när det regnar.Förslag någon??
-
bassebas
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.6 TDI -10 + Skoda Octavia 1.8TSI 160dsg-10
- Kontakt:
Gör som jag. Lämna in bilen få alla 4 dörrarna åtgärdade på garanti och slipp problemet. Klarar inte din verkstad av det, byt verkstad.
-
dannes41
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:less
[quote]Gör som jag. Lämna in bilen få alla 4 dörrarna åtgärdade på garanti och slipp problemet. Klarar inte din verkstad av det, byt verkstad.[/quote]Har haft bilen inne på 5 gånger på 2 olika verkstäder.Den är tät ett tag sen kommer läckaget tillbaka.
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:less
hitta läckan själv och fixa det själv.. hade själv problem med läckage.. slutade att jag tog det i egna händer.. och hittade läckaget... visade sig att det var listen runt bagage luckan som inte höll tätt
-
BoraV6
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:less
Finns det några ställen man bör kolla extra på om man ska handla en Octavia II?