Hej!
Då har man gått över till en blå Ford Focus 2.5 ST.
Otroligt nöjd! Kände det var dags för ett byte.
Skodan har gått felfritt hela min tid och det tackar vi för.
Men ni blir inte av med mig, för jag slutar inte att hänga här för det! :)
snipp snapp slut
-
moGGe
- Inlägg: 1338
- Blev medlem: 30 maj 2008, 12:46
- Ort: Gävle
- Bilmodell: Ford Focus ST
- Kontakt:
-
brma
- Inlägg: 3184
- Blev medlem: 18 juli 2008, 12:37
- Ort: Malmö
- Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
- Kontakt:
Sv:snipp snapp slut
Jag beklagar sorgen...
-
ToHans
- Inlägg: 15747
- Blev medlem: 25 april 2011, 21:17
Sv:snipp snapp slut
[quote]Hej!
Då har man gått över till en blå Ford Focus 2.5 ST.
Otroligt nöjd! Kände det var dags för ett byte.
Skodan har gått felfritt hela min tid och det tackar vi för.
Men ni blir inte av med mig, för jag slutar inte att hänga här för det! :)[/quote]
hehe vi gick från våran grymt modifierade Fabia RS till en Focus ST, fabian gick mycket bättre...så, vi började med att trimma Focus ST:n och sänka den med progressivt chassie från H&R...samt på med 19"are i 35 profil...
Focus ST är en mycket rolig bil, har du köpt en 2 dörrars som vi gjorde, så är den dessutom mycket vridstyv i chassiet...
Du köpte blå iallafall, vilket är bra, vi hade Frozen White (= skitsnyggt, men solid lack utav MYCKET dålig kvalitet, med stora lacksläpp efterhand, trots 2-komponents Lahega teflonbehandling, glasmässigt (strålkastare/dimmljusglas/vindruta) skall du också se upp med, dålig kvalitet på dem också)
06:orna och tidiga 07:or har haft en del problem med att sidokjolen på förarsidan släpper från karossen.
Sänkta bilar, med annat chassie har haft problem med att kopplingsbygeln i den centrala styrdatorn, släpper vid ojämnheter i vägen, vilket gör att bilen går in i safemode.
Men, som sagt en mycket rolig bil! och dem är snygga också :)
Pga förbrukningen, glas/lack kvaliteten, markfrigång ~ 60mm
(vi åker 5000-6000 mil om året och då pendlar vi inte till något jobb med bilen, sen funkade det inte att ta sig fram med ST:n i Norra Norge t.ex! :P
..så är vi tillbaka i Skodaträsket med en Octavia II:a som vi är mycket nöjda med, det brinner många tändspolar, men så har det varit med många VAG-motorer, det är därför det är bra med nybilsgarantier.
Håller denna bilen clean, men ändå annorlunda! :)
Stort grattis och lycka till med din nya pärla! :)
Skall bli kul att se bilder på den!
Med Vänlig Hälsning
Tobbe
Då har man gått över till en blå Ford Focus 2.5 ST.
Otroligt nöjd! Kände det var dags för ett byte.
Skodan har gått felfritt hela min tid och det tackar vi för.
Men ni blir inte av med mig, för jag slutar inte att hänga här för det! :)[/quote]
hehe vi gick från våran grymt modifierade Fabia RS till en Focus ST, fabian gick mycket bättre...så, vi började med att trimma Focus ST:n och sänka den med progressivt chassie från H&R...samt på med 19"are i 35 profil...
Focus ST är en mycket rolig bil, har du köpt en 2 dörrars som vi gjorde, så är den dessutom mycket vridstyv i chassiet...
Du köpte blå iallafall, vilket är bra, vi hade Frozen White (= skitsnyggt, men solid lack utav MYCKET dålig kvalitet, med stora lacksläpp efterhand, trots 2-komponents Lahega teflonbehandling, glasmässigt (strålkastare/dimmljusglas/vindruta) skall du också se upp med, dålig kvalitet på dem också)
06:orna och tidiga 07:or har haft en del problem med att sidokjolen på förarsidan släpper från karossen.
Sänkta bilar, med annat chassie har haft problem med att kopplingsbygeln i den centrala styrdatorn, släpper vid ojämnheter i vägen, vilket gör att bilen går in i safemode.
Men, som sagt en mycket rolig bil! och dem är snygga också :)
Pga förbrukningen, glas/lack kvaliteten, markfrigång ~ 60mm
(vi åker 5000-6000 mil om året och då pendlar vi inte till något jobb med bilen, sen funkade det inte att ta sig fram med ST:n i Norra Norge t.ex! :P
..så är vi tillbaka i Skodaträsket med en Octavia II:a som vi är mycket nöjda med, det brinner många tändspolar, men så har det varit med många VAG-motorer, det är därför det är bra med nybilsgarantier.
Håller denna bilen clean, men ändå annorlunda! :)
Stort grattis och lycka till med din nya pärla! :)
Skall bli kul att se bilder på den!
Med Vänlig Hälsning
Tobbe
-
rubank
- Inlägg: 6687
- Blev medlem: 12 juli 2010, 03:08
- Ort: Västerås
- Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
- Kontakt:
Sv:Sv:snipp snapp slut
grattis till bilen! många som går från RS till ST, så även jag. min blåa fyller snart två år och har väl haft barnsjukdomar den med. (lacksläpp på spoilern och kondens i bakljusen) i med Dreamscience programvaran och du har en raket som drar det mesta vid rödlysena. 271 häst och 450nm angiven effekt. kostar 450£. ger dig möjlighet att sälja den också då den inte gifter sig med bilen samt 5 olika program beroende på vilken körstil du vill ha. tar 5 min att byta program så det e smidigt värre.
DS+donwpipesportcat,cai,intercooler=max på orginalturbon 305hk
DS+donwpipesportcat,cai,intercooler=max på orginalturbon 305hk

