RS-01.
Har insett att min bil går bra otrimmat, dvs. orginal, men dåligt med trim från BSR. Just nu hackar bilen. Gör jag bilen orginal funkar bilen kanonbra. BSR-support svarar med att min bil är belamrad med fel och jag måste förstå att de inte kan anpassa programmet efter alla fel jag har på min bil.
Underligt då jag haft bilen inlämnad tre gånger varav två var på BSR-återförsäljare och de hittar inga fel på min bil och inga felkoder finns nu.
Trodde att BSR-programmen var anpassade med tanke på vilken bil det var, men så var icka fallet enligt bsr-support. Alla RS1 har samma program. Då undrar jag hur det kan 7900kr att trimma bilen samt att de beskriver att det tar 1-5 arbetsdagar att framställa trimprogrammet (som är lika för alla RS.)
Till min fråga!
Är det någon som vet om bränsletrycket ändras vid trimning av bilen. Kan bränsleregulatorn fungera bra otrimmat men balla ur när bilen är trimmad?
Bränsleregulator!
-
Adjunkt
- Bilmodell: Skoda Superb
- Kontakt:
-
rubank
- Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
- Kontakt:
Sv:Bränsleregulator!
jo man ökar belastningen på det mesta, frågan är när den går över gränsen och vilken del det är som inte pallar med... hade BSR ställbara enheter så skulle man kunna lista ut vilken del det är, men jag gissar att även om de har möjlighet att justera programmet så skulle de inte orka bry sig om det.
om du har en kompis som har en RS så kan ni ju alltid byta delar o testa er fram, lite ineffektivt men det är knepigt när man inte har loggar som man kan kika på.
Jag hade Civinco trim på min RS1a och där kunde man logga allt som den hade tillgång till = typ allt. var det några bekymmer så spelade man in på datorn en repa eller två och skickade sedan filerna till grabbarna i göteborg som föreslog någon bra lösning.
undrar om inte det går att logga med VAG-Com, har för mig jag har sett det någonstans. ett sådant interface (odb2) kan spara in många slantar!
om du har en kompis som har en RS så kan ni ju alltid byta delar o testa er fram, lite ineffektivt men det är knepigt när man inte har loggar som man kan kika på.
Jag hade Civinco trim på min RS1a och där kunde man logga allt som den hade tillgång till = typ allt. var det några bekymmer så spelade man in på datorn en repa eller två och skickade sedan filerna till grabbarna i göteborg som föreslog någon bra lösning.
undrar om inte det går att logga med VAG-Com, har för mig jag har sett det någonstans. ett sådant interface (odb2) kan spara in många slantar!
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Bränsleregulator!
Bränsletrycksregulatorn är statisk, så den måste bytas för att man ska få ändrat bränsletryck. Undantaget är om man pressar bränslepumpen vansinnigt mycket, så regulatorn inte kan flöda nog för att hålla nere trycket.
Jag tror inte på det på en steg 1 bil.
Vad jag däremot tror på är att BSR är skit. Bara problem på RS1:orna. Jag körde själv med BSR innan, och fick ut uppskattat 195hk. Bytte till V-tech, och fick bänkat mer effekt, trots att BSR anger högre effekt för sitt chip.
Reklamera skiten, och försök få pengarna tillbaka. Prova sedan med V-tech, som har (hade?) nöjd kund garanti.
Jag tror inte på det på en steg 1 bil.
Vad jag däremot tror på är att BSR är skit. Bara problem på RS1:orna. Jag körde själv med BSR innan, och fick ut uppskattat 195hk. Bytte till V-tech, och fick bänkat mer effekt, trots att BSR anger högre effekt för sitt chip.
Reklamera skiten, och försök få pengarna tillbaka. Prova sedan med V-tech, som har (hade?) nöjd kund garanti.
-
Adjunkt
- Bilmodell: Skoda Superb
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Bränsleregulator!
Tack för svaren ang. regulatorn.
Skall försöka reklamera det trim-programmet, men BSR-svar är som sagt att programmet är lika för alla och att det fungerar bra för många andra så därför är det min bil det är fel på.
De svarar dock inte på varför bilen går bra orginal.
Jag får nog göra mig beredd på att bli blåst på 8000kr.
Vad kostar v-tech och vart kan man få tag på trimmet. Måste man åka till göteborg för att få det installerat? Skall ta mig en titt på nätet om jag hittar något.
Skall försöka reklamera det trim-programmet, men BSR-svar är som sagt att programmet är lika för alla och att det fungerar bra för många andra så därför är det min bil det är fel på.
De svarar dock inte på varför bilen går bra orginal.
Jag får nog göra mig beredd på att bli blåst på 8000kr.
Vad kostar v-tech och vart kan man få tag på trimmet. Måste man åka till göteborg för att få det installerat? Skall ta mig en titt på nätet om jag hittar något.
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Bränsleregulator!
www.vtech.se