190HK Chip till Fabia RS
-
Mr.Yrrk
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
190HK Chip till Fabia RS
någon som har detta chip som har lust att skriva en liten recension, tacksam för svar
-
Draco
- Kontakt:
Sv:190HK Chip till Fabia RS
snacka med denna personen
http://www.garaget.org/RHO
eller kolla med v-tech
http://www.garaget.org/RHO
eller kolla med v-tech
-
-=RS Racer=-
- Kontakt:
Sv:Sv:190HK Chip till Fabia RS
RHO på garaget det är jag har ;)
-
Mr.Yrrk
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:190HK Chip till Fabia RS
grymm kärra! det jag vill vet är du nöjd med prylarna eller vart det mer och struligare än du tänk dig. hur mycke måse man byta för att bilen ska hålla? helt enkelt är det värt tiden och pengarna
-
-=RS Racer=-
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:190HK Chip till Fabia RS
Helt klart värt pengarna!!
det som du kommer märka att du behöver byta är motorfäste och framvagnsbussningar i förstahand sedan kommer väl kopplingen att ge sig.. min håller ännu!! snart 3000mil
Jag har löst det så att länkarms bussningen köpte jag nya och fyllde med polyrutan (finns på biltema) och montera..
Motorfästena har jag inte gjort något åt ännu mer än fyllt med sikaflex i det övre högra infästningen..
jag kommer köpa dogbone och det över högra motorfästet på en firma för ca 1100kr /st
Men som sagt det går att köra med Extrem chipet utan att modifiera :)
det som du kommer märka att du behöver byta är motorfäste och framvagnsbussningar i förstahand sedan kommer väl kopplingen att ge sig.. min håller ännu!! snart 3000mil
Jag har löst det så att länkarms bussningen köpte jag nya och fyllde med polyrutan (finns på biltema) och montera..
Motorfästena har jag inte gjort något åt ännu mer än fyllt med sikaflex i det övre högra infästningen..
jag kommer köpa dogbone och det över högra motorfästet på en firma för ca 1100kr /st
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:190HK Chip till Fabia RS
Tänk på vridmomentet. Det är i större V8-nivå, så då kan ni själva fundera över hur originalgrejerna kommer att reagera.
Finns en röd Fabia utanför Lund (har glömt hans namn), med upmätt c:a 180hk och över 500Nm(!) med detta chip.
Han har även bytt IC och avgas, men det gav minimalt utslag på bänken.
Finns en röd Fabia utanför Lund (har glömt hans namn), med upmätt c:a 180hk och över 500Nm(!) med detta chip.
Han har även bytt IC och avgas, men det gav minimalt utslag på bänken.
-
Mr.Yrrk
- Kontakt:
man får tacka för svaren, får bli en funderare om man ska nöja sig med en kcr box eller om man ska höra efter med plånkan om att go 4 it
-
jtds
- Bilmodell: Octavia II RS Combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:190HK Chip till Fabia RS
[quote]man får tacka för svaren, får bli en funderare om man ska nöja sig med en kcr box eller om man ska höra efter med plånkan om att go 4 it[/quote]
Vtech har ju även en mjukvara som ger 175HK till Fabia Rs som funkar utan modifieringar av resten av bilen
Vtech har ju även en mjukvara som ger 175HK till Fabia Rs som funkar utan modifieringar av resten av bilen
-
-=RS Racer=-
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:190HK Chip till Fabia RS
Kolla på den "snällare" varianten på V-Tech ist fungerar nog bättre än KCR.
Men mycket vill ha mer, när du väl kört med den effekten :) jag kollar för tillfället på annan turbo lr uppgraderad turbo annan koppling mm
så mitt råd ta extrem chipet, delarna som behövs bytas är ju inte ultra dyra att byta ;)
Har du vägarna förbi Gbg så är du välkommen på en provtur!
//Andreas
Men mycket vill ha mer, när du väl kört med den effekten :) jag kollar för tillfället på annan turbo lr uppgraderad turbo annan koppling mm
så mitt råd ta extrem chipet, delarna som behövs bytas är ju inte ultra dyra att byta ;)
Har du vägarna förbi Gbg så är du välkommen på en provtur!
//Andreas
-
Drutten&Jena
- Bilmodell: Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:190HK Chip till Fabia RS
Micke, kolla dina internmess.
-
Mr.Yrrk
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:190HK Chip till Fabia RS
det får nog bli 175 chipet, pendlar och sitter i mycke köer, så kopplingen får sota rätt mycke redan som det är. å tack för inbjudan om provkörning:). har mailat vtech men dom har inte svarat så det ger ju inte så bra intryck men ska försöka igen.
-
eklund21
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:190HK Chip till Fabia RS
är det någon som vet vad det är för pris på 175hk chipet?
mvh//johan
mvh//johan
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:190HK Chip till Fabia RS
[quote]är det någon som vet vad det är för pris på 175hk chipet?
mvh//johan[/quote]
Ring V-tech.
mvh//johan[/quote]
Ring V-tech.
-
Svanstedt
- Kontakt:
[quote]Helt klart värt pengarna!!
[/quote]
Tjena!
Det där med länkarmarna borde ju inte vara så svårt att fixa men det motorfästet fattar jag inte riktigt..
Det fästet som du fyllde med sikaflex, är det det som kallas "Dogbone"?
Jag vet inte riktigt om jag har fattat rätt men jag trodde att dogbonet satt under..
För isåfall så är det ju rätt enkelt att fixa, bara köpa ett förstärkt dogbone. Är den övre högra infästningen också i riskzonen?
Vart finns dom förstärkta att handla?
Mvh
Rickard
[/quote]
Tjena!
Det där med länkarmarna borde ju inte vara så svårt att fixa men det motorfästet fattar jag inte riktigt..
Det fästet som du fyllde med sikaflex, är det det som kallas "Dogbone"?
Jag vet inte riktigt om jag har fattat rätt men jag trodde att dogbonet satt under..
För isåfall så är det ju rätt enkelt att fixa, bara köpa ett förstärkt dogbone. Är den övre högra infästningen också i riskzonen?
Vart finns dom förstärkta att handla?
Mvh
Rickard