Kallstarter
-
jonkas
- Bilmodell: Skoda Octavia kombi
- Kontakt:
Kallstarter
Har problem när det är mer än -10 grader.
Den startar fint, men efter 10-15 sekunder låter det som motorn håller på att avlida. Gasar man till hoppar den igång igen.
ETC-lampan har även lyst en gång, då tillsammans med ASR-lampan och motorn gick riktigt dåligt. När jag stängde av den och startade igen funkade allt normalt.
Har hört att tändspolen är ett vanligt problem på den här motorn, är det fler som har hört samma?
Den startar fint, men efter 10-15 sekunder låter det som motorn håller på att avlida. Gasar man till hoppar den igång igen.
ETC-lampan har även lyst en gång, då tillsammans med ASR-lampan och motorn gick riktigt dåligt. När jag stängde av den och startade igen funkade allt normalt.
Har hört att tändspolen är ett vanligt problem på den här motorn, är det fler som har hört samma?
-
rubank
- Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
- Kontakt:
Sv:Kallstarter
jag har samma lika.... låter som den går på 2 cylindrar med cocacola istället för rocket-fuel:en. gasar man till lite så försvinner det. har inte brytt mig om att kolla, inbillar mig att det har med tändmodulerna...
-
korpen
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Kallstarter
årsmodeller??
-
jonkas
- Bilmodell: Skoda Octavia kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Kallstarter
Årsmodell 2002
-
Greven
- Bilmodell: Skyline R32 GTR
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Kallstarter
Min 01 kan få sån där host gång.. men inga lamper eller så..
som sagt stänger av o startar om en låter den hosta o må dåligt,,
Måste ju tänka på skodis...=)
//Greven
som sagt stänger av o startar om en låter den hosta o må dåligt,,
Måste ju tänka på skodis...=)
//Greven
-
Ahlgren
- Bilmodell: skoda octavia rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kallstarter
Har också haft det problemet..men de hittar inte var det är , har haft den inne på verkstad ett par gånger. de har bytt tänspolar och tempgivaren men det har inte hjälpt..är lite tradigt på en så ny bil, men det verkar bara komma när det är kallt ute...
-
FightingDiva
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kallstarter
Kan det vara vacumslang-relaterat? Jag har inte upplevt detta men jag har hört talas om det tidigare.
Låter iaf som det är någon givare eller slang som mår lite dåligt av kylan.
Låter iaf som det är någon givare eller slang som mår lite dåligt av kylan.
-
Björn S (nalle)
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kallstarter
Okänt problem för mej.
Jag var uppe och besökte icehotell i Jukkasjärvi förra året och då var det KALLT!!. Var där i en vecka med -15 som varmast.
-30 grader på morgonen när vi skulle hem å min 01-a bara frusta till och startade utan problem.
Hade -20 i Dalarna över julen och inga problem där heller!.
Snart kommer våren!
//nalle
Jag var uppe och besökte icehotell i Jukkasjärvi förra året och då var det KALLT!!. Var där i en vecka med -15 som varmast.
-30 grader på morgonen när vi skulle hem å min 01-a bara frusta till och startade utan problem.
Hade -20 i Dalarna över julen och inga problem där heller!.
Snart kommer våren!
//nalle
-
RS Macke
- Bilmodell: VW Passat TDI 4M
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kallstarter
Det enda jag har märkt när det är väldigt kallt det är att batteriet inte "orkar" skicka ut rejält med ström till startmotorn men det sägs ju vara en av sakerna som snålats på, på våra bilar.
// Markus
// Markus