[quote]Jag bytte framdäcken till bak, och bakdäcken till fram. Nu är det nästan inga vibrationer alls. Så då måste det ha berott på däcken ändå. Dock så har jag bara kört 2 dagar utan vibrationer så jag får se ett par dagar till, så man inte tar ut segern i förskott![/quote]
Har man vart på trottoarkant så kan fälgen bli lite skev även i låg fart. T.ex om du ska vända och det är lite för trångt så du kommer nästan undan kanten... tänk då att du har stort rattutslag och våldet tar i sidan på fälgen, det blir rätt elakt fast du bara höll låg fart. I det exemplet blir skevheten lite annan än om du övverraskas av ett sjuhelvetes hål maskerat av en stor vattenpöl när du körde rakt fram.
Tänk dig att din fälg inte blev så uppenbart skev utan bara lite. Det går kanske lätt att balansera upp, men fälgen som fina däcket sitter på är inte riktigt rak och rund... det känns. Sitter de fram känns det kanske mer, särskilt för den som kör.
Däckverktaden står ju inte med mätklockan å tittar, de kollar så klart bara balansen viktmässigt. Värt en tanke iaf.
Vibrationer ännu!
-
Mr.Walker
- Bilmodell: Skoda Octavia LXi Kombi
- Kontakt: