Hej,
Kylfäkten fortsätter att gå efter att motorns stängts av på min Skoda Octavia 1.6 -00. Läste i en tråd på forumet att det kan bero på att termostaten gått sönder. Försökte lokalisera termostaten, men trots en Haynes verkstadshandbok är jag inte säker på var termostaten sitter eller hur jag får bort den. Skulle någon kunna hjälpa är jag evigt tacksam
/Ola
Var sitter termostaten?
-
Olabandola
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
johansjöstedt
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Sv:Var sitter termostaten?
på 1.6l motorn AVU: bredvid oljepåfyllningslocket sitter hus med givare/termostat.
-
plutten
- Bilmodell: Skoda octavia kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Var sitter termostaten?
jag har samma moror, har du en mail adress så kan jag ta ett foto o maila dig på var den sitter. kanske lättare fr dig att se det på färg foto. jag trog på det länge att byta min, velade oxå men det är så lätt att vem som helst kan göra det. sitter med en liten klipps du för åt sidan bara, gör det inte på varm motor då vatten kommer att läcka ut lite, men va snabb så du inte tömmer hela systemet kan va onödigt.
-
octavianen
- Bilmodell: Skoda Octavia -00
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Var sitter termostaten?
Hej,
Får trots Haynes-manualen inte fix på vart termostaten sitter på en Octavia ´-00, 1,6.
Behöver hjälp med beskrivning av vart termostaten sitter och hur jag går till väga för att byta den.
Kanske någon som har erfarenhet av vem som säljer den "bäst i test" termostaten i detta fall?
Får trots Haynes-manualen inte fix på vart termostaten sitter på en Octavia ´-00, 1,6.
Behöver hjälp med beskrivning av vart termostaten sitter och hur jag går till väga för att byta den.
Kanske någon som har erfarenhet av vem som säljer den "bäst i test" termostaten i detta fall?