Hej!
Skulle kolla växellådsoljan idag varpå drevet till hatighetsmätaren lossnade. När jag sedan skulle pilla tillbaka drevet så försvann det ner i lådan. Jag har försökt med allt, magnet (fungerar inte om det är utav aluminium), fiska med ståltråd. Öppnat oljepluggen och försökt skaka fram den dit, öppnat gaveln på växellådan men där såg man inte ett skit. Ringde en kille som meckat rallybil och frågade om råd och fick ett gapflabb tillbaka i luren. När han väl sansat sig så sa han att om det inte skorrar när man rullar på hjulen så kunde jag låta drevet ligga kvar i lådan och köpa ett nytt och sätta dit på rätt plats. Kan det verkligen fungera?
/Janne
växellåda
-
skoda111
- Bilmodell: Skoda felicia
- Kontakt:
-
matte698
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:växellåda
hej
hur går det med drevet till hastighetsmätaren, råkade ut för samma sak. jag har beställt ett nytt men vad gör man med den som ramlade i lådan. tacksm för svar
hur går det med drevet till hastighetsmätaren, råkade ut för samma sak. jag har beställt ett nytt men vad gör man med den som ramlade i lådan. tacksm för svar
-
Svanstedt
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:växellåda
Enligt den första postaren så verkar det som att man glömmer det, förtränger det, låtsas inte om det eller hur man nu vill ;)