Japp,det var termostaten som var fel monterad. Fungerar nu perfekt!
Istället för "papperstrixet" använde jag ett bågfilsblad.
1. Tryckte in termostaten, höll imot och centrerade termostaten med ett bågfilsblad. ( med vänster hand)
2. Förde försiktigt in termostathuset/locket över termostaten. (tog lite vaselin på O-ringen)
3. Tack för alla tips och råd!
Martin
åter kylproblem
-
martin
- Bilmodell: Skoda Felicia Combi
- Kontakt:
-
chribbla
- Bilmodell: Skoda pickup 1,9d
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:åter kylproblem
Hallå e de någon som kan förklara de me locket för mig jag har samma problem .
övre kylar slang blir varm nedre e kall och där kommer
vatten i den lilla slangen till behållaren
har byttat termostat och tempgivare men tempen sticker upp på max ändå men bilen kokar inte och där e värme i bilen
Snälla någon
övre kylar slang blir varm nedre e kall och där kommer
vatten i den lilla slangen till behållaren
har byttat termostat och tempgivare men tempen sticker upp på max ändå men bilen kokar inte och där e värme i bilen
Snälla någon
-
M_PerssonLXI
- Bilmodell: Skoda Felicia LXI -95
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:åter kylproblem
Hur luftar man kylsystemet på bästa vis då?
Har bytt termostat men får ingen värme i kupen.
Mätaren håller sig på normalt när man kör men kryper uppåt om man står stilla. Antar att det finns luft i systemet för jag kunde inte alls hälla i lika mycket som det rann ur.
Har bytt termostat men får ingen värme i kupen.
Mätaren håller sig på normalt när man kör men kryper uppåt om man står stilla. Antar att det finns luft i systemet för jag kunde inte alls hälla i lika mycket som det rann ur.
-
123456789
- Bilmodell: Skoda Felicia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:åter kylproblem
jag köpte ett nytt termostat hus med ny termostat färdig monterad i sig, mätaren i cupé panelen rör sig inte upp när man kör bilen ,,,utan endast när den står stilla på tomgång, värme finns i bilen oavsett om man kör eller står stilla. varför sjunker cupé mätaren trots att bilen nu funkar som den ska, när jag fick luftfickor efter vatten bytet steg den dock till rödmarkeringen vilket indikerar att den borde fungera på nått vis? :S m.v.h // peter