Hej!
Jag har sett i över ett år gamla inlägg att fler har haft problem med läckage i bilen. Efter de senaste regnvädren har jag fullt med vatten framför sätena på högersidan. Hade detta problem för två år sedan, då var det bara bak. Jag har tätan listen till vindrutan en gång. Kan verkligen allt detta vatten komma från läckage där? Det har alltså kommit in när den stått stilla!
Vattenläckage
-
nitan54
- Bilmodell: Skoda Felicia
- Kontakt:
-
stexum
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Sv:Vattenläckage
Min bil blev också ett badkar under helgen. Den har då stått stilla hela tiden.
-
Moie
- Kontakt:
Sv:Sv:Vattenläckage
Hej! Har samma problem med min felicia och undrar om ni har ngn lösning. Tack på förhand
-
stakvi
- Bilmodell: Skoda Felicia Kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Vattenläckage
Hej.
Vad jag förstår så skall man lägga dit silikon tunnt mellan glas och gummi. Men jag använde en fet vaselin-smet som jag klämde in runt om både fram och på bakrutan. Jag lyfte lite på gummilisten.
Sedan kom det kalla vädret och nu är det tätt...
Bästa hälsn
Staffan
Vad jag förstår så skall man lägga dit silikon tunnt mellan glas och gummi. Men jag använde en fet vaselin-smet som jag klämde in runt om både fram och på bakrutan. Jag lyfte lite på gummilisten.
Bästa hälsn
Staffan
-
stakvi
- Bilmodell: Skoda Felicia Kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Vattenläckage
Hej.
Bästa hälsn
Staffan
Bästa hälsn
Staffan
-
Haagbard
- Bilmodell: Pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Vattenläckage
Glasmästare har en svart butylklet som dom med tryckluftsspruta och ett platt tunnt munstycke kan trycka in i listen både från glas och plåtsidan.
Min pickup var aldrig torr förut, alltid is på insidan av rutan när det var kallt o.s.v, sedan efter ett rutbyte så fylldes listen med butyl och det blev helt tätt.
Glasmästaren hade själv haft en pickup och sade att den läckte från första stund p.g.a att listen är för stel och oföljsam, jag erbjöd mig att köpa ny list till monteringen, men han sa att det kvittade helt.
Min pickup var aldrig torr förut, alltid is på insidan av rutan när det var kallt o.s.v, sedan efter ett rutbyte så fylldes listen med butyl och det blev helt tätt.
Glasmästaren hade själv haft en pickup och sade att den läckte från första stund p.g.a att listen är för stel och oföljsam, jag erbjöd mig att köpa ny list till monteringen, men han sa att det kvittade helt.
-
nitan54
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Vattenläckage
Eftermitt inlägg fick jag hjälp med detta av en glasmästare, alltså butyl eller silikon under gummilisten på vindrutan. Så nu är det tätt. /Anita