Hej
Har en Felicia -98 som jag har haft problem med gasspjällstyrdonet.
Jag har haft den på verkstad och bytt det för ca 18 månader sedan. Efter drygt ett halvår så började samma problem igen och verkstaden bytte styrdonet på garanti. Nu börjar problemen att upprepa sig - samma fel. Detta borde väl innebära att det är något annat som orsakar felet.
Är det någon som har någon aning om vad det kan vara.
Bilen har bara gått 9000 mil.
Matte
Gasspjällstyrdon
-
mattiasa30
- Bilmodell: Skoda Felicia
- Kontakt:
-
tossene
- Kontakt:
Sv:Gasspjällstyrdon
Hej!
Har samma problem och kan inte komma till rätta med det. Dock har jag bara fått styrsystemet och värden för gasspjäll inställt på verkstad med Bosch felsökningssystem. 1 gång i oktober, igen i januari och nu höll det 2 veckor. Så nu måste något göras. Vet dock inte vad. Verkstaden som jag anlitat säger att detta är ett problem som troligen är vanligt men de kan inte svara på vad som är fel. Har dock inte anlitat en Skoda verkstad utan en auktoriserad "fri" verkstad. Nu böjar jag riktigt tröttna, någon som kan tippsa om nåt???
Har samma problem och kan inte komma till rätta med det. Dock har jag bara fått styrsystemet och värden för gasspjäll inställt på verkstad med Bosch felsökningssystem. 1 gång i oktober, igen i januari och nu höll det 2 veckor. Så nu måste något göras. Vet dock inte vad. Verkstaden som jag anlitat säger att detta är ett problem som troligen är vanligt men de kan inte svara på vad som är fel. Har dock inte anlitat en Skoda verkstad utan en auktoriserad "fri" verkstad. Nu böjar jag riktigt tröttna, någon som kan tippsa om nåt???
-
mattiasa30
- Kontakt:
Sv:Sv:Gasspjällstyrdon
Jag bytte styrboxen - då löste sig problemet. Köpte en beganad för ca 3000:-
Matte
Matte