SUPRA VS RS

I detta forum skriver vi om Skoda RS.
Tobbe80
Kontakt:

SUPRA VS RS

Inlägg av Tobbe80 »

Nu grabbar får ni hjälpa mig lite....står i valet och kvalet.
Min polare ska sälja sin supra och har erbjudit mig ett pris som aldrig nån annan kommer att komma i närheten av. så det ska igentligen inte va några problem av valet men vill ändå rådfråga lite..
Det är ju trots allt en drömbil utan dess like, och bara en chans..
Gillar min praktiska skodis mä ju, bra för hund och packning m.m men jag har min jetta me och den e bra den också.

Den är så jäl-a läcker så de inte e sant, kommer bilder snart.........
så nu gäller det SUPRA ELLER RS:EN

ska ja eller inte, får jag fortfarande holka bland er om jag byter ?? :)
Carlen
Bilmodell: BMW M3
Kontakt:

Sv:SUPRA VS RS

Inlägg av Carlen »

Vad är det för årsmodell på Supran?
Rscombi

Sv:Sv:SUPRA VS RS

Inlägg av Rscombi »

om det är en 94- behöver du ens fundera?? TA SUPRAN!!!!!
rsvakt
Bilmodell: skoda octavia RS
Kontakt:

Inlägg av rsvakt »

Om det är nya modellen efter -94 Som Roger undra så är det väl inget att tänka på. Om det naturligtvis är en supra Twin turbo. Va fan det är en sexa med dubbla turbo och bakhjulsdrift. Det är ju rent ut sagt skitkul :)

RS:en är en praktisk bil men inte på flera ljusår så kul som en supra. Fast det beror ju på vad du ska ha bilen till. Men vettig kan man ju vara resten av livet. Lite kul är absolut nödvändigt.
Riddler
Bilmodell: Skoda Octavia RS -02, Nissan 300ZX -90 & Peugeot 405 Mi16 -91
Kontakt:

Inlägg av Riddler »

Skrivet av : Magnus Strömqvist (Riddler). Datum : Idag 08:36
--------------------------------------------------------------------------------
Eeeeh, om det är MKIV med turbo så är det inte mycket att snacka om. Nackdelen är väl att de inte är så smidiga eller lämpliga att köra på vintern men det e ju bara att skaffa en gammal Goffe eller nåt att ratta då. Eller varför inte en Skoda! ;o) Eller som jag Nissan 300 ZXTT på sommaren och en Octavia RS på vintern, kan det bli så mycket bättre! ;o)
elmaco
Bilmodell: Skoda Octavia RS 2
Kontakt:

Inlägg av elmaco »

jag passar på och svarar på sista frågan i ditt inlägg... Klart du MÅSTE bli kvar här ibland oss oavsett bil!!!
Andy*Cupra*
Bilmodell: Octavia RS2
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:SUPRA VS RS

Inlägg av Andy*Cupra* »

Ja, valet mellan supra mkIV TT och skoda rs är väl inte så svårt i sig. Är det en aut el man?
Såg att supramannen hade en goding till salu också, en Supra NA med singelturbokit. Den hade presterat en 10:a på strippen. Tror att den landade på 280k.

Lycka till och stanna för guds skull i klubben!

MVH
Andreas
RSM
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:SUPRA VS RS

Inlägg av RSM »

Tänk bara på att en supra är snordyr att äga. ring runt till olika försäkringsbolag å hör vad den kostar att försäkra. jag kan tänka mig att det kostar om det går sönder oxå. Fast å andra sidan, det är en svårslagen bil. både pestanda och utseende.
/RSM
Tobbe80
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:SUPRA VS RS

Inlägg av Tobbe80 »

Det är en 94:a :)16.000 mil. 500+ hk Ny lackad kolsvart med 4-5 lager klarlack, targa, peppad aut låda. nya specialtillverkade helkromade 18 tum, 10" bak och 8,5" fram med nya däck, ny spectillverkad IC från Kylarjonson samt 3,5" rostfritt hela vägen, ställbara kamdrev, greddy sprut och massa annat godis, nytt öppet filter med stålfiber kona. Nya bakljus med dubbelljus och mörktonat glas. 100 hk lustgas. kan ej rabbla upp mer som finns men det är massa skoj !!!!!
Denna bil är orginalkört tills ca 15000mil, vilket är skönt att veta. Har kört den och är helt underbar. polarn fixar finnans samt försäkring.. han ger ca 9500 om året, jag kommer att lägga ca 11000:- så farligt e det inte :) kommer ev få den väldigt förmånligt.... priset är inte ens att diskutera :) som sagt kommer aldrig igen....
rs_autopower
Bilmodell: Skoda octavia RS Combi TS Edition
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:SUPRA VS RS

Inlägg av rs_autopower »

Det där e ju en balansgång enligt mig e ju + och - på båda bilarna..
Kan ju säga att det smartaste för dig e ju att ha kvar RSn med tanke på ditt jobb med allt vad det innebär med service,delar mm.
Men självklart e supran en helt otrolig körmaskin som sagt. Hade supran gått 16000mil va? Det e långt mycket långt och det kan bli mycket dyrt trots att bilen kanske har haft "bra" ägare så ramlar tillslut saker ihop tyvärr.....Har ingen riktig prisbild på delar å dylikt till supran men det känns som det inte e grattis direkt, och framför allt hur ser utbudet ut av reservdelar till dom lokala Toya handlarna?

Som sagt en balansgång känner du att du vill ta chansen sa ta den men lämmna inte klubben för det Tobbe!

Lycka till -))
Andy*Cupra*
Bilmodell: Octavia RS2
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:SUPRA VS RS

Inlägg av Andy*Cupra* »

TA DEN FORT! FORT SOM F-N!
Inget att tveka över egentligen va?
Jag betalar 11300:-/år för skodan!
Tobbe80
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:SUPRA VS RS

Inlägg av Tobbe80 »

Åh shit, jag betalar 6000 för den.... jo jag är sugen, vill ha den måstee bara gå igenom lite ekonomiskt med polaren det är han som har den nu och ska lägga upp affären åt mig i såfall. ser ingen som hindrar mig just nu.

det lilla äcklet har köpt en Porsche 911 GT3 Clubsport -00:a :(
rs_autopower
Bilmodell: Skoda octavia RS Combi TS Edition
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:SUPRA VS RS

Inlägg av rs_autopower »

11.300:- för en halvförs!!!!!!!? helt otroligt?? betalar 5.400:- VAD HAR DU GJORT???-)))
RS-Henke

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:SUPRA VS RS

Inlägg av RS-Henke »

Supran är ju en dröm... =) Shoot säger jag!
RSRacing

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:SUPRA VS RS

Inlägg av RSRacing »

Jag vägrar låta dig vara kvar på klubben om du köper en Toyota!!
(Om man inte får åka med en sväng, för då kan jag tänka på saken)
Hahahahahahahahahahahaha
ååhhhh denna humor

Ähh va fan Supra är o förblir en riktig goding för mig o ja kan säga helt ärligt att jag är avundsjuk på dig!!!........FAKTISKT!!!!!!!
Men men ta o köp den där bilen nu så man får sig en åk tur..*hehe*

HADE//CHRISTER
jensa
Bilmodell: Cupra R
Kontakt:

SUPRA VS RS

Inlägg av jensa »

Egentligen är det bara drivlinan som är nått å ha.
Lyft ner den i en RS istället så har du en snygg bil som går utav helvete :P
Vatanen

Inlägg av Vatanen »

Jag skulle nog ha köpt men en då inte villken är bekvämast o biligas då menar jag äga sörva lagga å sånt så gämnför noga innan visst är de coolt med en Supra jag har varit inne på de med men jag ångra mej!
Carlen
Bilmodell: BMW M3
Kontakt:

Inlägg av Carlen »

Köp Supran. annars kommer du att ångra dig.
Men som dom andra redan har sagt så kan det bli en riktig dyr bil att äga om du har otur.
Tobbe80
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:SUPRA VS RS

Inlägg av Tobbe80 »

Jag har servat och hjälpt honom, sen han köpte den i sommras. det finns inga tendenser till glapp/oljud eller läckage nånstans... det är som ni säger en helt fantastisk bil, och jag kommer att ångra om jag inte köper den... han har lovat att hålla den tills i vår iallfall :) ska försöka att bli av med skodan me, har ju beställa fet IC som jag skulle hämta på Tisdag :) kanske nån annan som kan köpa den då ?? hehe....

jag ska lägga upp bilder sen på den så får i säga va ni tycker om den... få se ordnar det sig inte så är ju inte skodan fy skam den heller men det går inte att gämföra med supran... kan säga att Rickard supramannen har en del fingrar med i denna bil
rsvakt
Bilmodell: skoda octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:SUPRA VS RS

Inlägg av rsvakt »

Köp bilen!!!!

Går ju inte att jämföra.

180 hk mot 500+
Fram hjuldrift mot bakhjulsdrift
våghållningen är definitivt bättre i supran

Inget att tänka på om du vill ha riktigt roligt!
Skriv svar