Byte toppackning
-
tc82
- Bilmodell: Skoda Felicia
Byte toppackning
Jag har en 1.6 från 97, och har nu upptäckt att toppackningen har gått! Så jag undrar om där är några av er som har några erfaranheter med att byta en sån, menar då hur den är att byta och om där är något speciellt man ska komma ihåg?
-
haklind
- Bilmodell: Skoda Felicia
- Kontakt:
Sv:Byte toppackning
hallå där , beroende på hur stort läckage det är kan jag rekommendera bars leaks. Fick tips innan här på forumet och det verkar ha tätat läckan iaf för trycket är konstant nu. finns nog att köpa på mekonomen. I mitt fall kunde jag inte se att olja och kylarvätska blandadets på nåt sätt , så det bör ha varit en liten spricka, men det är ett bra budget-alt. att kika på tätning först iaf.
Lycka till
Lycka till
-
Cali
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Byte toppackning
Prova med Bars leak först.
Funkar inte det så byt sedan.
Jag körde 7000mil och tre år med bars leak i min BMW som hade skev topp en gång i tiden, sedan sålde jag bilen.
Medlet fungerar otroligt bra.
Funkar inte det så byt sedan.
Jag körde 7000mil och tre år med bars leak i min BMW som hade skev topp en gång i tiden, sedan sålde jag bilen.
Medlet fungerar otroligt bra.
-
stakvi
- Bilmodell: Skoda Felicia Kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Byte toppackning
Hej
För ett år sedan hade jag lite olja i kylvattnet. En fordonslärare drog då toppen ett 1/4 varv och det slutade. Dvs lossade och drog åt
Staffan
För ett år sedan hade jag lite olja i kylvattnet. En fordonslärare drog då toppen ett 1/4 varv och det slutade. Dvs lossade och drog åt
Staffan
-
Cali
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Byte toppackning
[quote]Hej
Staffan[/quote]
Heh...va enkelt. Den metoden har inte ens slagit mig att man kunde göra. SMART...och va korkat av mig!!
Staffan[/quote]
Heh...va enkelt. Den metoden har inte ens slagit mig att man kunde göra. SMART...och va korkat av mig!!