Hej!
Håller för fullt på att installera extraljus på min octavia 2. Har dock stött på patrull. Försöker hitta kabeln som går till helljuset för att koppla in styrspänning. Efter sökning på forumet ska denna vara vit/svart. Har tagit loss lyktinsatsen men nu hittar jag ingen vit/svart utan bara en vit. Skulle det kunna vara denna? Finns det någonstans där man kan hitta kopplingsschema till en octavia 2? Har en tidig 05:a om det skulle göra någon skillnad.
Mvh
Färg på helljuskabel
-
coyern
- Bilmodell: Skoda Octavia 2,0 FSI
- Kontakt:
-
uslingen
- Bilmodell: Skoda Octavia II RS 2,0 TFSI
- Kontakt:
Sv:Färg på helljuskabel
Ett alternativ som går rätt fort:
Knäpp loss anslutningskontakten på en av lyktorna och mät med ett mätinstrument spänningen mellan kontaktstiften och jord när du har helljuset på.
Borde leda dej till rätt färg på varje lykta.
Knäpp loss anslutningskontakten på en av lyktorna och mät med ett mätinstrument spänningen mellan kontaktstiften och jord när du har helljuset på.
Borde leda dej till rätt färg på varje lykta.
-
coyern
- Bilmodell: Skoda Octavia 2,0 FSI
- Kontakt:
Sv:Sv:Färg på helljuskabel
Tack för tipset! Ska försöka få tag på en sådan under dagen för dubbelkoll. Annars är jag nog ändå rätt säker nu på att det är den vita (nr8 på kontakten). Följer man helljuskabeln (lila/orange) inne i lyktinsatsen så hamnar man på stift nr8. Motsvarande kabelfärg på "andra sidan" är vit.
Mvh
Mvh
-
islada
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Färg på helljuskabel
Tänkte passa på och fråga en fråga i den här tråden. Jag kopplade in tre extraljus på bilen igår.allt gick fint kabeldragning och montering men när jag skulle prova om de funka så lyser helljuset bara i typ 5sek sen slår den av helljuset och de blir bara halvljus.Och så växlar man om till halvljus och sen slår på hel igen så lyser de i ca 5sek. tog bort extraljusen och de blir samma sak nu med original ljuset. Någon som har något tips på vad som kan vara fel?
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Färg på helljuskabel
Låter som överbelastningsskydd.
Har du kopplat de nya ljusen rakt på original helljus, eller är extrajusen relästyrda?
Har du kopplat de nya ljusen rakt på original helljus, eller är extrajusen relästyrda?
-
uslingen
- Bilmodell: Skoda Octavia II RS 2,0 TFSI
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Färg på helljuskabel
Det är väl canbus som slår bakut
-
islada
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Färg på helljuskabel
extraljusen går via ett eget relä.Håll på och grejade på lite ikväll och fick till de en stund iaf så pass att jag var ute och körde och justerade in dom men sen så blev de samma sak igen. Blir nog till å låta någon mek få mixtra med det.