Jag uppskattar att diesel-Felician närmar sig 15000 mil. Vägmätaren har med råge passerat 65000 mil. Varför gör den så? Förstår att jag är sista ägaren på bilen men det är ju ändå enerverande.
Och så det här med kamremsbyte.... Jag vet ju inte miltalet men den är inte ännu bytt.....
Nå´n som vet när den ska bytas och hur billigt det blir?
Skenande vägmätare!
-
cccp
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
conf
Sv:Skenande vägmätare!
Kamremmen skall bytas med 9000 mils intervall. Själva remmen + spännare kostar runt 1000:- men sen tillkommer arbete. Har aldrig lämnat in någon bil för detta men jag har hört priser runt 1500 för arbete om du går till lokala meken.
-
Cableberra
- Bilmodell: Skoda Felicia
- Kontakt:
Sv:Skenande vägmätare!
Hej!
I Haynes säger man att kamremmen ska bytas var 6000:de mil.
Själv bytte jag min efter 30600 mil.
Men självfallet rekomenderar jag ingen att vänta så länge.
Det där med vägmätaren verkar ju skumt. Tycker du att det är allt för störand är det väl lättast att byta ut hela instrument-paketet. Finns ju många som säljer sin gamla Skoda del för del.
I Haynes säger man att kamremmen ska bytas var 6000:de mil.
Själv bytte jag min efter 30600 mil.
Men självfallet rekomenderar jag ingen att vänta så länge.
Det där med vägmätaren verkar ju skumt. Tycker du att det är allt för störand är det väl lättast att byta ut hela instrument-paketet. Finns ju många som säljer sin gamla Skoda del för del.
-
cccp
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Skenande vägmätare!
Tack för svaren! Jag blev lugnad av priset på kamremsbyte och ska ta tag i det även om jag har ett tag kvar till 30600. Sorgen med vägmätaten får jag leva med. Den har ju snart varvat och då kanske jag kan spraya Felician med nybilsdoft och leva mig in i det.