måste jag luft min 1,9 diesel
-
jontebrandt
- Bilmodell: Skoda pickup
- Kontakt:
måste jag luft min 1,9 diesel
hej
bytte nyss glödstift och bränsle filter, den startade efter stift bytet men inte efter filter bytet. vad har hänt, hört mig för om att de kan bero på att jag inte luftat systemet. om de är de hur beter jag mig då i så fall.
mvh jonathan
bytte nyss glödstift och bränsle filter, den startade efter stift bytet men inte efter filter bytet. vad har hänt, hört mig för om att de kan bero på att jag inte luftat systemet. om de är de hur beter jag mig då i så fall.
mvh jonathan
-
Haagbard
- Bilmodell: Pickup
- Kontakt:
Sv:måste jag luft min 1,9 diesel
Du ser till att filtret i förväg är så välfyllt som möjligt. Ett altarnativ som brukar funka är att ha full tank och lyfta bakänden bra så högt vid startförsök. Alternativt att någon under startförsöket trycker lite försiktigt i tankhålet m.h.a en trasa och tryckluft.
-
jontebrandt
- Kontakt:
Sv:Sv:måste jag luft min 1,9 diesel
tjena tack för svar!
jag hörde nått om en pump som man kunde pumpa själv med, men de kanske inte finns på dessa bilar? annars har jag fyllt upp filtret och tynat start motorn till döds men den vill inte komma igång.
jag läste någon stans att de var värre att få igång den om man försökte först utan att fylla på filtret ( vilket jag gjorde)
tacksam för fler idéer.
mvh jonathan
jag hörde nått om en pump som man kunde pumpa själv med, men de kanske inte finns på dessa bilar? annars har jag fyllt upp filtret och tynat start motorn till döds men den vill inte komma igång.
jag läste någon stans att de var värre att få igång den om man försökte först utan att fylla på filtret ( vilket jag gjorde)
tacksam för fler idéer.
mvh jonathan
-
vildagnu
- Bilmodell: Skoda oktavia rs
- Kontakt:
Ja du måste lufta systemet. vet inte om det sitter en manuell pump vid filtret eller pumpen. annat fall så går det att lossa spridarrören och lufta den vägen..
//Kalle
//Kalle
-
ZtruL
- Bilmodell: Skoda pickup 1.9D
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:måste jag luft min 1,9 diesel
sitter ingen pump på dessa bilar vad jag vet.
-
Haagbard
- Bilmodell: Pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:måste jag luft min 1,9 diesel
Jag har inte vart med om att bränslesystemet behövt luftas på trycksidan. Eftersom insprutningspumpen suger från tanken utan någon annan form av pump så är det lätt hänt att den "tappar sugen" vid filterbyte. Får bara pumpen tag på bränslet m.h.a lite hjälptryck så brukar allt motorn spotta igång.
-
jontebrandt
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:måste jag luft min 1,9 diesel
de känns dom om att kossa spridarna är de enklaste sättet, men måste jag lossa alla, borde de inte räcka med 1. tack föralla inlägg om detta, de uppskattar jag! MVH JONTE
-
rikard55
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:måste jag luft min 1,9 diesel
Finns luftare på pumpen. Sätt en lång slang på nippeln, öppna den sug tills du ser bränsle i slangen sen stänger du. Efter det så brukar dom starta nästan med en gång.
-
swintoo
- Bilmodell: Skoda pickup 1,9 D
- Kontakt:
Sv:måste jag luft min 1,9 diesel
jag bytta filtret oxå fick fylla slangarna från filtret till pumpen och till tanken med bränsle sen starta den =)
-
guran.sweden
- Bilmodell: Skoda Pick-up 1,9d
- Kontakt:
Vad står det i manualen?!
Kör på start motorn tills den startar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kör på start motorn tills den startar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!