Ta ut blaupunkt orginalstereo

I detta forum skriver vi om Bilstereo och Multimedia.
Schkåda
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Ta ut blaupunkt orginalstereo

Inlägg av Schkåda »

Halloj!

Tänkte byta stereoenhet i bilen, octavia -00. Någon som vet hur man lämpligast beter sig för att få ut orginalstereon?? (en hi-tech blaupunkt med kassetspelare och hiskeliga 4x20W...:-) Står inget om det i balupunktmanualen jag har.

Om det är ngn som vet eller har tips tas all information mycket tacksamt emot!!
nicke
Bilmodell: Skoda Superb Combi TSI160hk DSG Elegance
Kontakt:

Sv:Ta ut blaupunkt orginalstereo

Inlägg av nicke »

[quote]Halloj!

Tänkte byta stereoenhet i bilen, octavia -00. Någon som vet hur man lämpligast beter sig för att få ut orginalstereon?? (en hi-tech blaupunkt med kassetspelare och hiskeliga 4x20W...:-) Står inget om det i balupunktmanualen jag har.

Om det är ngn som vet eller har tips tas all information mycket tacksamt emot!![/quote]

Chansar lite nu men på gamla apparater brukar det finnas hål på vänster & höger sida om "displayen" där stoppar du in en liten skruvmejsel eller dylikt sen drar du ut stereon. Annars om du känner någon på den lokala skodaverkstaden så har dom garanterat specialverktyg till detta, fråga snällt så får du nog låna det..
Bäverhanne
Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
Kontakt:

Sv:Sv:Ta ut blaupunkt orginalstereo

Inlägg av Bäverhanne »

Hmm, som jag kommer ihåg det har den där superduper hi fidelity stereon två hål på varje sida?
Ta en metall galge eller två stickor (som man stickar med) som passar i håler, tryck in dem ca 4cm och dra sedan ut hela paketet. Har den aldrig dragits ut innan kan det behövas lite ruckande för att få ut den.
Om du ska byta stereo och inte har så stor erfarenhet av VAG så prata med din lokala bilstereobutik och be dem ta fram en Adapter för VAG bilar.
Det enda denna gör är att byta plats på signal och matning, sen har jag för mig att den matar antennförstärkaren också...
nicke
Bilmodell: Skoda Superb Combi TSI160hk DSG Elegance
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Ta ut blaupunkt orginalstereo

Inlägg av nicke »

Har för mig att du behöver en adapter för radiosignalen oxå, men som skrevs här ovan, kolla med din lokala handlare så hjälper han dig med rätt grejer..
Bäverhanne
Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Ta ut blaupunkt orginalstereo

Inlägg av Bäverhanne »

[quote]Har för mig att du behöver en adapter för radiosignalen oxå, men som skrevs här ovan, kolla med din lokala handlare så hjälper han dig med rätt grejer..[/quote]

Ja just det =) En ISO antenn adapter lär kunna behövas, men som sagt handlaren kan kika på detta...
Skriv svar