Bluetooth audio i Bolero

I detta forum skriver vi om Bilstereo och Multimedia.
jota
Bilmodell: Skoda Superb
Kontakt:

Bluetooth audio i Bolero

Inlägg av jota »

Jag lyckas inte koppla mobilen till Bolero-radion (i en Superb), via Bluetooth audio. Har också mobil handsfree och den funkar. Tittar man i mobilen finns bara handsfree-profilen, inte stereo audio, i kopplingen till bilradion. Det är inte mobilen som begränsar, för det funkar mot en Bluetooth-högtalare jag har. Nån som har erfarenhet av detta och vet hur man löser problemet?
pron
Bilmodell: Skoda Yeti TSI 160 4X4
Kontakt:

Sv:Bluetooth audio i Bolero

Inlägg av pron »

Hej,

Har pratat med Skoda och dom säger att den funktionen inte fungerar i nuvarande Bolero.
Den kommer inte förrän nästa (2011) års modell.

Har kastat ut en fråga om det bara rör sig om en mjukvaruuppdatering. Isåfall borde det gå att uppgradera befintliga modeller.
Andrej

Sv:Sv:Bluetooth audio i Bolero

Inlägg av Andrej »

Hej!

Jag försökte att koppla samman min iPhone 3GS med Bolero men nope, får inte det att funka heller. Jag får ingen meny där jag kan sammankoppla dessa i Bolero. Är detta tillval eller skall det vara standard i radion?
Andrej

Sv:Sv:Sv:Bluetooth audio i Bolero

Inlägg av Andrej »

FYI!

Har kollat med min säljare på Toveks Bil, och han säger att det är på 2011 års modell detta kommer vara std. Han var osäker om man kunde updatera Boleron som jag har (09 års modell) men skulle återkomma. Hoppas detta...gött med Spotify i bilen. :)
soppl
Bilmodell: Superb 1,8 TFSI DSG Combi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Bluetooth audio i Bolero

Inlägg av soppl »

Bumpar denna i hopp om att Andrej har fått svar på om det är en uppdatering som behövs, eller om det blir att byta ut hela boxen?

as if.....
sad_ant
Bilmodell: BMW 740iA
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Bluetooth audio i Bolero

Inlägg av sad_ant »

Min mobil stödjer inte bluetooth audio (IPhone 3GS) Men den fungerar bra som handsfree...
om man går in i setup-menyn finns det ett val som heter bluetooth audio på min superb, dock kan jag inte testa det då min IPhone inte stödjer det....
soppl
Bilmodell: Superb 1,8 TFSI DSG Combi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Bluetooth audio i Bolero

Inlägg av soppl »

Fast det är det som är konstigt... iPhone 3GS har A2DP-stöd, men det verkar vara något konstigt med Boleron som inte vill connecta.

Brorsan har en Audi Q5, och i den har han inga problem alls att köra musik från sin 3GS via BT...
Skriv svar