Oljeläckage

I detta forum skriver vi om Skoda Felicia.
jan_mulan
Bilmodell: Skoda Felicia
Kontakt:

Oljeläckage

Inlägg av jan_mulan »

Tjena,

Motorn verkar läcka lite olja på vänster sida framifrån. Plockade bort en skyddsplåt för att se lite bättre, den satt skruvad från hjulhuset, och det ser ut att komma från skarven till tråget eller möjligen en dålig packbox på ngn utgående axel på motorns högra sida (vattenpump?) (vänster framifrån). Inget att bry sig om förutom att hålla nivån i motorn?
stakvi
Bilmodell: Skoda Felicia Kombi
Kontakt:

Sv:Oljeläckage

Inlägg av stakvi »

Hej
Det droppade lite på min Felicia 01. så jag drog åt skruvarna till tråget. Dvs jag drog upp och sedan drog åt mera...
Det slutade...
Staffan

Samma som med toppl. packningen, så fick jag lite olja i expansionskärlet. En bekant fordonslärare lossade och drog åt ett kvarts varv med en momentåtdragare...
ssa011
Bilmodell: Skoda felicia
Kontakt:

Sv:Sv:Oljeläckage

Inlägg av ssa011 »

Hej Jag har en felicia 1,3 motor som läcker för mycket olja på v-sida motorn. Jag ser inte var det kommer eftersom oljan följer med drivremen. Är det någon som har förslag på var och hur jag ska leta?
ssa011
Bilmodell: Skoda felicia
Kontakt:

Sv:Sv:Oljeläckage

Inlägg av ssa011 »

Hej Jag har en felicia 1,3 motor som läcker för mycket olja på v-sida motorn. Jag ser inte var det kommer eftersom oljan följer med drivremen. Är det någon som har förslag på var och hur jag ska leta?
Skriv svar