Stora lr små bromsar
-
rz
- Bilmodell: Skoda Rs 06
- Kontakt:
Stora lr små bromsar
Hej ska byta bromsar bak på min bil och fick förfrågan om det va de stora eller små bromsarna ,Hur vet jag om det är de stora lr små?
-
Wolverine
Sv:Stora lr små bromsar
Det ska väl handlaren veta ? Med regnumret kan man ställa fast vilka bromsar som sitter på bilen (om den inte är ombyggd, förstås).
-
Wolverine
Sv:Sv:Stora lr små bromsar
På en RS sitter alltid de största bromsar som finns till en Octavia.
Årsmodell 2006-2009 fram
Originalbromsskivor heter 1K0 615 301 AA och har måttet 312x25 mm, passande belägg har numret 5K0 698 151
Bak heter skivorna 1K0 615 301 AD och har måttet 282x12 mm, beläggen heter 1K0 698 451 G.
Bromsanläggningen är dessutom märkt med RS i reservdelskatalogen, så jag förstår överhuvudtaget inte varför verkstaden/handlaren frågade.
Årsmodell 2006-2009 fram
Originalbromsskivor heter 1K0 615 301 AA och har måttet 312x25 mm, passande belägg har numret 5K0 698 151
Bak heter skivorna 1K0 615 301 AD och har måttet 282x12 mm, beläggen heter 1K0 698 451 G.
Bromsanläggningen är dessutom märkt med RS i reservdelskatalogen, så jag förstår överhuvudtaget inte varför verkstaden/handlaren frågade.
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Stora lr små bromsar
Ingemar, en tredjehandspart har inte samma katalog som VAG. Köper man bromsarna hos t.ex. Mekonomen måste man veta måtten själv, eftersom de listar allt under Octavia.
-
Wolverine
Sv:Sv:Sv:Sv:Stora lr små bromsar
Och du tycker det är bra ?
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Stora lr små bromsar
Det har jag väl inte påstått. Det var ett svar på det du skrev.
"Bromsanläggningen är dessutom märkt med RS i reservdelskatalogen, så jag förstår överhuvudtaget inte varför verkstaden/handlaren frågade. "
Det är bara VAG som har RS-märkningen. Kanske därför handlaren frågade.
"Bromsanläggningen är dessutom märkt med RS i reservdelskatalogen, så jag förstår överhuvudtaget inte varför verkstaden/handlaren frågade. "
Det är bara VAG som har RS-märkningen. Kanske därför handlaren frågade.
-
Wolverine
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Stora lr små bromsar
Jag personligen skulle inte köpa något nånstans där man inte vet vad som gäller (oavsett bransch).
Handlar exempelvis inte på On/Off.
Handlar exempelvis inte på On/Off.
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Stora lr små bromsar
Det viktiga är väl att DU vet vad som gäller, inte att handlaren vet?
Skulle aldrig gå på vad en handlare säger när det gäller inköp, oavsett elektronik, bil, reservdelar m.m.
Skulle aldrig gå på vad en handlare säger när det gäller inköp, oavsett elektronik, bil, reservdelar m.m.
-
Wolverine
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Stora lr små bromsar
Där kan jag hålla med om, en av anledningarna att inte handla på On/Off.
Jag tror dock inte att inläggsförfattaren visste vad hon har för bromsar (och förväntar inte det heller).
En vanlig bilägare behöver faktiskt inte veta vad han/hon har för bromsar.
Då är det faktiskt handlarens uppgift att hjälpa och inte ställa inkompetenta frågor.
Jag tror dock inte att inläggsförfattaren visste vad hon har för bromsar (och förväntar inte det heller).
En vanlig bilägare behöver faktiskt inte veta vad han/hon har för bromsar.
Då är det faktiskt handlarens uppgift att hjälpa och inte ställa inkompetenta frågor.